וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מיפאן: הפסד רבעוני ראשון למצושיטה; מכירות שיא להונדה; זינוק של 75% ברווחי קאנון

דפנה מאור

31.7.2001 / 11:09

מצושיטה, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה ביפאן, נפגעה מההאטה הגלובלית; שער הין סייע להונדה וקאנון בארה"ב

3 מהחברות הגדולות ביותר ביפאן דיווחו היום על תוצאות מעורבות לרבעון השני של השנה. מצושיטה אלקטריק, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד בעקבות נפילה בביקוש הצרכנים למוצריה. לעומתה, זינקו רווחי הונדה וקאנון, שתיים מהיצואניות הגדולות ביפאן, בעקבות חולשת הין.

מצושיטה דיווחה על הפסד של 155 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 80 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד היה גדול מתחזיות האנליסטים. מכירות החברה ירדו ב-6% ל-1.4 מיליארד דולר. מצושיטה, המייצרת DVD, נגני מדיה, רכיבים למחשבים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים תחת מותגי פנסוניק ונשונל, מתכננת לבטל את קווי המוצרים הבלתי רווחיים.

הונדה מוטור, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן, דיווחה על שיא בעקבות עלייה של 40% ברווחי הרבעון. הגידול בנתח השוק של החברה בארה"ב וביפאן סייע לה להגיע לרווח נקי של 716 מיליון דולר, לעומת 511 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה מכירות שיא של 14 מיליארד דולר ברבעון בעקבות הצלחת דגמי אקורה MDX ומיניוואן אודיסי.

קאנון, יצרנית המצלמות הדיגיטליות והציוד המשרדי, דיווחה על עלייה של 75% ברווחי הרבעון, גם היא תודות לגידול בנתח השוק בארה"ב בזכות שערי חליפין עדיפים. הרווח הנקי הגיע ל-454.6 מיליון דולר, בעוד המכירות עלו ב-5.2% ל-6 מיליארד דולר. שליש מהכנסותיה של החברה הגיעו מארה"ב, בה הגדילה את נתח השוק על חשבון זירוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully