וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים נותרו קרוב לרמתם מאמש

עומרי כהן

22.8.2006 / 23:03

ווקלטק החבוטה זינקה ב-25% לקראת הדו"חות. BOS נפלה ב-5.6% לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים

בוול סטריט קיבלו היום באופטימיות את תשובתה של איראן למדינות האיחוד האירופי, ומדדי המניות חזרו בפתיחת המסחר לטריטוריה וחיובית לאחר יום בודד של מימושי רווחים. עם זאת, מגמה זו נחלשה במהלך המסחר עקב הערות של שניים מבכירי הבנק הפדרלי המרכזי בנוגע לסכנות שטומנת האינפלציה לכלכלה האמריקאית. בסיום היום עלה מדד S&P 500 ב-0.1% 1,298 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-11,339 נקודות ואילו מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% ל-2,150 נקודות. בשוק הסולידי נמשכו עליות המחירים והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה עוד 0.008% ל-4.811%.

איראן ציינה היום, כי היא מוכנה לנהל "שיחות רציניות" עם מדינות האיחוד האירופי על הצעתן להעניק לה לחבילת התמריצים נדיבה בתמורה להשעייה מוחלטת של תוכנית העשרת האורניום בשטחה. עם זאת, תוכן התשובה האיראנית להצעה לא פורסם לפי שעה.

למרות הדברים, עלה מחירה של חבית נפט ב-18 סנט נוספים ל-72.63 דולר והשלים תיקון תלת-יומי של 2.7% לאחר צניחה של 5.4% בארבע ימים. איראן היא היצואנית הרביעית בגודלה בעולם של נפט והטלת סנקציות כנגדה על רקע המשך תוכנית העשרת האורניום שלה עשויה אותה להפסיק את יצוא הנפט משטחה. מהלך כזה עשוי לגרום לשיבושים קשים באספקת הנפט בעולם ולהזניק את מחירו כלפי מעלה.

בנאום פרישה לאחר כהונה בת 40 שנה, הציע ג'אק גואין, נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, לעמיתיו, שלא לשכוח כי האינפלציה "רעילה" לכלכלה, כפי שלמדו האמריקאים על בשרם בשנות ה-70'. בנאום אחר, ציין נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, מייקל מוסקו, כי ייתכן שיהיה צורך בהעלאות ריבית נוספות בארה"ב כדי לבלום את האינפלציה. "הסכנה שהאינפלציה תמשיך להיות ברמה גבוהה מדי גדולה מהסכנה שהצמיחה תהיה נמוכה מדי. לפיכך, ייתכן שיהיה מקום להעלאות ריבית נוספות כדי להבטיח שהאינפלציה תשוב לרמה סבירה בתוך פרק זמן סביר", הוסיף מוסקו.

אצל הישראליות, טיפסה מניית אלווריון ב-1.9% ל-7.2 דולרים לאחר שהחברה דיווחה על עסקה חדשה, שבמסגרתה תספק מערכות BreezeMAX 3600 מתוצרתה לרשת תקשורת אלחוטית בטכנולוגיית WiMAX, אשר תפרוש חברת נטיה ב-20 ערים ברחבי פולין. המערכות פועלות בתחום תדרים של 3.8-3.6 ג'יגה הרץ, ומאפשרות למפעילות תקשורת לספק שרותי קול ומולטימדיה באיכות גבוהה באזורי כיסוי נרחבים.

מניית דלק US (סימול DK) עלתה ב-5.6% ל-21.6 דולר והשלימה עלייה של 8.7% ביומיים. אתמול התברגה החברה למקום השביעי מבין 10 חברות מומלצות על ידי אתר יאהו פייננס. פרמטרים שצויינו לחיוב אצל דלק הם מכפיל רווח נמוך ותנאי סביבה חזקים בה פועלת החברה, כך נכתב ביאהו פייננס.

בי.או.אס דיווחה על ירידה של 38% בהכנסות ברבעון השני ל-4.5 מיליון דולר ועל רווח נקי סמלי של 37 אלף דולר. בנוסף, ציינה החברה כי בכוונתה לפעול לגיוס הון נוסף למימון פעילותה. בתגובה, נפלה המניה ב-5.6% ל-2.5 דולרים.

ראדא זכתה להחליף את מצלמות המותקנות במטוסי F-15 של חיל האוויר הישראלי, במצלמות וידיאו צבעוניות מתוצרתה. ראדא דיווחה, כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנות ראשונות בהיקף 330 אלף דולר, אותן היא אמורה לספק עד סוף יוני 2007. בנוסף, העריכה החברה, כי היא צפויה לקבל במהלך השנה הבאה הזמנות נוספות להשלמת שדרוג המצלמות בכל המטוסים מסוג F-15 שבידי חיל האוויר. מניית ראדא, שאיבדה מתחילת השנה כמעט 30% מערכה, הגיבה בעלייה של 7.8% ל-88 סנט.

ווקלטק החבוטה, שהשלימה אתמול צניחה של 68% מתחילת 2006, זינקה הערב ב-25% ל-4 דולרים לקראת הפרסום הצפוי של תוצאותיה הרבעוניות במהלך הלילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully