וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך עצרה מנהל חשבונות בברייטמן אלמגור ושני חשודים נוספים בשימוש במידע פנים

אמיר הלמר

31.7.2001 / 13:07

השלושה חשודים כי רכשו בפברואר 2000 מניות פרי העמק תוך שימוש במידע פנים אודות סיכום על מכירת השליטה בחברה; החשודים שוחררו בערובה

רשות ניירות ערך עצרה הבוקר שלושה חשודים, בהם את גבריאל בוטראשוילי, מנהל חשבונות במשרד רואי החשבון ברייטמן אלמגור, בחשד כי עשו שימוש במידע פנים לצורך רכישת מניותיה של חברת פרי העמק במהלך חודש פברואר 2000.

שני החשודים הנוספים שנעצרו הינם אחיו של בוטראשוילי, דוד, ועדנאן אלבאסל, מנהל מחלקת ההשקעות בסניף הבנק הבינלאומי הראשון .

החשדות המיוחסים לשלושה הם כי בחודש פברואר 2000 רכשו מניות חברת פרי העמק 88 בע"מ תוך שימוש במידע פנים שהיה מצוי, לפי החשד, בידי גבריאל, אודות סיכום שהתקבל על מכירת גרעין השליטה בחברה לידי מבטח שמיר נדל"ן.

את רכישת המניות ביצעו השלושה, לפי החשד, ביום ה-8 בפברואר 2000, ולמחרת אכן דיווחה חברת פרי העמק בדיווח מיידי על סיכום מכירת 85% מההון והשליטה בחברה למבטח שמיר תמורת 10 אלפים שקל במזומן והעברת כל ההתחייבויות, הציוד והנכסים שלה תמורת 10 מיליון דולר. ביום הדיווח עלה שער מניית פרי העמק ב-170%.

בסופו של דבר העסקה לא יצאה אל הפועל והחברה נתנה על כך דיווח מיידי בראשית חודש מארס 2000.

מבקשת המעצר עולה כי גבריאל עובד בברייטמן אלמגור למעלה מ-10 שנים והוא אחראי על שכר הבכירים בחברות שלהן ניתנים שירותי המשרד ומקורב לשותפים הבכירים במשרד. עוד צויין כי המשרד הוא משרד רואי החשבון של מבטח שמיר והוא גם אחראי על הצד החשבונאי של בדיקת הנאותות שהיתה דרושה להשלמת העסקה בנוגע לפרי העמק.

הרשות טוענת כי ממצאי החקירה שערכה עולה כי בידי גבריאל היה מידע הפנים אודות העסקה, וכי באותו היום ניתנה הוראה לרכישת 50 אלף מניות פרי העמק בחשבונו של אחיו בבנק ירושלים . בסופו של יום טוענת הרשות כי נרכשו באותו חשבון כ-45 אלף מניות בהיקף כספי של כ-36 אלף שקל.

עוד טוענת הרשות כי מממצאי חקירתה עולה שבאותו היום קיימו גבריאל ואלבאסל שיחות טלפון בהן סיפר גבריאל לאלבאסל אודות העסקה והמליץ לו לרכוש מניות פרי העמק. עוד עולה מהממצאים כי אלבאסל הזרים הוראות רכישה בהיקף של 137 אלף שקל למניות לשבעה חשבונות שנוהלו בסניף.

הרשות טוענת עוד כי במהלך היומיים שלאחר מכן נמכרו מניות פרי העמק מחשבונו של דוד ברווח של כ-90 אלף שקל, ומחשבונות שבהם פעל אלבאסל ברווח של כ-208 אלף שקל.

הרשות טוענת כי בעשותם את המעשים הללו ביצעו השלושה לכאורה עבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים, וכן שימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים.

מהבנק הבינלאומי הראשון נמסר כי מאחר שמדובר בחקירה של הרשות הם מנועים מלהגיב לפרשה.

בברייטמן אלמגור סירבו להתייחס לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully