וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטל מדיקל קיבלה אישור ה-FDA לשיווק TiSpec בארה"ב; גייסה 2.5 מ' ד' לפי שווי של 15 מ' ד'

צורי דאר

31.7.2001 / 14:18

נמצאת כעת במגעים עם בנק השקעות אנגלי וקרנות הון סיכון ישראליות לסבב גיוס נוסף בסך 2.5 מ' ד'; ה-TiSpec היא מערכת רב מימדית לניטור רקמות בגוף האדם

חברת הסטארט אפ ויטל מדיקל (Vital-Medical) הודיעה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לשיווק מסחרי של מערכת TiSpec פרי פיתוחה בארה"ב. עוד נמסר כי החברה השלימה גיוס של 2.5 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר אחרי הכסף.

TiSpec הינה מערכת רב מימדית לניטור רקמות בגוף האדם בתחומי הנוירוכירורגיה והקרדיולוגיה. מערכת ה-TiSpec מבוססת על טכנולוגיית לייזר, אשר באמצעותה מבוצע ירי קרני אור על ידי סיב אופטי, לתוך הרקמה. קליטת האור החוזר מהרקמה, מאפשרת לבצע דיאגנוזה של רמת חילוף החומרים (NADH), רמת נפח הדם ושינוי עוצמת זרימת הדם.

מערכת ה-TiSpec מציגה 3 פרמטרים בו זמנית בזמן אמת, המסייעים לרופא המנתח להחליט על המשך תוכנית הניתוח או הטיפול. כיום מבוצעת בקרה זו בעיקר באמצעות עין בלתי מזוינת של הרופא, הבוחן את צבע הרקמה ובהתאם לכך מקבל החלטה באשר למצבה.

ויטל מדיקל שואפת להפוך את מערכת ה-TiSpec, אותה תתחיל לשווק בתחילת הרבעון השני של 2002, לסטנדרט בחדרי ניתוח, חדרי טראומה וחדרי טיפול נמרץ בבתי חולים, מרפאות ומרכזי מחקר רפואי. ניטור הרקמה במערכת TiSpec נעשה על ידי חיישנים מתכלים ומודל ההכנסות של החברה מתבסס בעיקר על מכירתם של חיישנים אלו. מחירו של חיישן צפוי לנוע בין 350 ל-700 דולר.

ויטל מדיקל הוקמה על ידי קבוצת מדענים ישראליים, בראשות הפרופ' אברהם מיבסקי מאוניברסיטת בר-אילן בשנת 1998. לפני כחודשיים השלימה החברה גיוס של כ-2.5 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר אחרי הכסף. המשקיעים בסבב זה היו תאגיד הציוד הרפואי הבריטי לומברד, חברת ההשקעות של משפחת מאייר, וחברת השקעות של משפחת מנור (מבעלי יבואנית הרכב דוד-לובינסקי).

ויטל מדיקל נמצאת כעת במגעים עם בנק השקעות אנגלי וקרנות הון סיכון ישראליות לגיוס הון בסך 2.5 מיליון דולר. החברה מעסיקה 16 עובדים במרכז פיתוח בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully