וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש סמנכ"ל כספים

גתית פנקס

31.7.2001 / 14:36

כאילו היתה סטארט אפ בהקמה - סרגון מבקשת לאייש את הכיסא הריק באמצעות מודעות בעיתונים. האתגרים: ניהול מלאים, מציאת לקוחות חדשים (רצוי לא CLECs) וקיצוץ בהוצאות

בעיתון "גלובס" של אמש, בחלק "שוק ההון" התפרסמה מודעה שהציעה, "תפקיד מאתגר הכולל אחריות על מערך הכספים, קשר עם שוק ההון וטיפול בכל ההיבטים הכלכליים והכספיים בחברה". "אה, מדובר בעוזר חשב של חברת סטארט אפ בהקמה", ודאי תחשבו לעצמכם.

ובכן, מסתבר שמדובר במודעה מטעמה של חברת סרגון הישראלית, שנסחרת בבורסת הנאסד"ק ונאלצת לחפש אחר מי שיאייש אצלה את פונקציית סמנכ"ל הכספים, לאחר התפטרותו של שמעון גל, ששימש עד אמצע החודש בתפקיד זה.

סרגון אף פנתה לעזרת משרדי השמה כדי לחפש סמנכ"ל כספים חדש, ואולם המודעה בעיתון מעידה בצורה הטובה ביותר על מצבה של החברה - שמעון גל הפתיע את הנהלת החברה. חילוקי הדעות שלו עמה אינם חדשים, אולם נראה כי ההתפטרות היתה מהירה ביותר ונכנסה לתוקף בצורה מיידית. מיידית כמעט כמו ההצטרפות שלו לסרגון בסמוך להנפקתה.

סרגון למדה מחברות אחרות ברד

סרגון היא לא סטארט אפ חדש - היא הוקמה ב-1996 וכבר ב-1998 החלה החברה, המתמחה בתקשורת אלחוטית רחבת פס, בהתקנות מסחריות של ה-FibeAir שלה, המאפשר חיבור שדירות התקשורת המרכזיות (כמו תשתיות של טבעות הסיבים האופטיים) לנקודות הקצה. כיום יש לחברה יותר מ-50 לקוחות ב-25 מדינות. לחברה יש היום כ-150 עובדים.

אבל המודעה שפירסמה החברה ב"גלובס" מזכירה מודעות של סטארט אפים קטנים בהקמה התרים אחר מנכ"לים ובכירים אחרים להנהלה. מי שעוקב אחרי לוחות מודעות הדרושים בעיתונים, מכיר את המודעה הקבועה של קבוצת רד - אליה משתייכת סרגון - שמתפרסמת כבר כמה חודשים, בה היא מחפשת מנכ"ל לסטארט אפ חדש. כן, סטארט אפ עם מוצרים בפיתוח המעסיק וודאי פחות מ-10 עובדים.

אבל סרגון היא לא סטארט אפ חדש. האם תפקיד סמנכ"ל הכספים הוא לא כזה שבו לא כדאי להיעזר בעתונים, אלא דווקא בהמלצות אישיות או ציידי ראשים? התשובה היא שכן, אולם ההערכות הן שסרגון אינה מעונינת ש"סיפור גל" ישוב על עצמו.

"סיפור גל" לא ישוב

גל הגיע לסרגון עם רזומה מרשים שכלל בין השאר את היותו מנכ"ל נכסים מ.י וחברת הביטוח הממשלתית ענבל, והצטרף לחברה בחודש ההנפקה שלה בזכות קשרים בחברה. גל חשב שהצטרף ל"סוס מנצח", וגילה שבינתיים, סרגון אינה עומדת בפני פריצה, ונתקלת בבעיות קשות מכיוון השוק בו היא פועלת. הטכנולוגיה של חברת סרגון מקבוצת רד, מאפשרת העברת נתונים, וידיאו וקול בטווח אלחוטי בקצב שבין 45 ל-Mbps 622 בתדירויות של 13-38 GHz עבור תשתית התקשורת והאינטרנט העירונית.

ניתן כמובן לנהל דיון שלם סביב השאלה, האם חלק מן הבעיות של החברה אינן אשמתו של גל דווקא, שבתור אחד ממנהלי החברה צריך היה להוביל אותה לכיוונים אחרים, אולם הסיבה לעזיבה לא פורסמה מעולם, וההערכות הן כי מדובר בחילוקי דעות ניהוליים עם הנהלת החברה, הנוגעים למדיניות האשראי והמלאי של סרגון ולמבנה ההוצאות שלה.

מקורבים לחברה אומרים לנו, כי גל כבר זמן רב חש שהוא במצב של "חצי רגל בחוץ" ומתנהג בהתאם. גל התפטר טרם פרסום התוצאות הכספיות של הרבעון השני, ומאחר והחברה עד היום לא מצאה מחליף, הדבר יכול להעיד אולי על הפתאומיות של ההודעה של גל.

תפקיד מאתגר מאוד

כך או כך, כאשר סרגון מגדירה במודעה את התפקיד כ"מאתגר", היא יודעת על מה היא מדברת. סמנכ"ל הכספים החדש של החברה יצטרך להתמודד עם בעיות של שריפת מזומנים והוצאות תפעוליות גבוהות, מציאת שווקים חדשים לחברה להתבסס בהם וחדירה לשווקים חדשים אותה החלה לבצע בתקופה האחרונה והמשך שחיקה ברמת ההכנסות.

עליו יהיה להסביר לשוק ההון כיצד סרגון מתכוונת לגוון את בסיס לקוחותיה, ולהוכיח שצעדי הקיצוץ שננקטו ברבעון הקודם בתקופתו של גל, שכללו תוכנית לקיצוץ 30%-40% מההוצאות התפעוליות של החברה ופיטורי 25% מכוח האדם, אכן מוכיחים את עצמם (הם צפויים לעשות זאת החל מהרבעון הנוכחי).

סמנכ"ל הכספים החדש של סרגון מקבל חברה ששרפה 6 מיליון דולר ברבעון השני, וצפויה לשרוף 5 מיליון דולר בכל אחד משני הרבעונים הקרובים, וזאת לאחר הקיצוץ בהוצאותיה התפעוליות. לחברה היום מזומנים בשווי של כ-61 מיליון דולר, ואם היא אומנם תעמוד בתחזיות יהיו לה בסוף הרבעון 51 מיליון דולר.

כדאי לשים לב לסעיף המלאים

מאחר ושווי החברה היום הוא 67 מיליון דולר, הרי שהשוק כמעט שאינו מתמחר היום את הטכנולוגיה של החברה, את עובדיה ואת בסיס לקוחותיה. אבל מעבר להכל, סמנכ"ל הכספים מקבל חברה שמתמודדת עם קשיים בשוק, ויצטרך להוכיח שהיא מגוונת את בסיס לקוחותיה ומפסיקה להישען על הכנסות מ-CLECs, שהתגלו כמשענת קנה רצוץ ב-2001.

ועדיין, 40% מהכנסות החברה בשנת 2001 אמורות לנבוע מ-CLECs אמריקאים. המכה הכואבת ביותר לחברה היתה לקוחתה Winstar שפשטה את הרגל וגרמה לסרגון לנזקים רבים ברבעון הראשון של השנה בדמות אובדן של 3.7 מיליון דולר שהיו אמורים לזרום לקופת החברה בגין ציוד שסיפקה. לפי התחזיות היא היתה אמורה לפי התחזיות לתרום ל-25%-30% מהכנסות סרגון לרבעון השני, והעובדה שלא עשתה כן אף היא לא סייעה לחברה ברבעון.

מאחר וסמנכ"ל הכספים החדש אמור לדאוג גם לכל ההיבטים הכלכליים והכספיים בחברה, כדאי שהוא לא ישכח לשים לב גם לסעיף המלאים של החברה, שברבעון הראשון מחקה מלאי בגובה של יותר מ-11 מיליון דולר.

המלאי צפוי להישאר באותה הרמה

נזכיר, כי מדיניות המלאים שלה היתה אחד הגורמים לכך שגל עזב את תפקידו. מלאי החברה הסתכם ב-23.5 מיליון דולר ברבעון - עלייה מ-21.6 מיליון דולר ברבעון הראשון, אולם ההערכות הן כי המלאי יישאר ברמה זו גם ברבעון הקרוב, ואולי אף ברביעי של 2001.

למי שמעוניין, קורות חיים ניתן להפנות ל-jobs@ceragon.com, ואם הנכם רו"ח מוסמכים בעלי תואר במנהל עסקים, זהו יתרון עבורכם - לפי דרישות התפקיד. זו, אגב, גם כתובת הדואר למי שמעוניין להצטרף לחברה לתפקיד מהנדס חומרה בכיר, מהנדס רכיבים ומנהל מכירות אזורי באירופה. בסרגון כבר ימיינו את הפניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully