וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס איבדה 2% למרות רכישה חדשה

אסף רותם

23.8.2006 / 23:32

דו"ח מכירות הבתים החלש חידש החששות מפני התקררות הכלכלה. ווקלטק נפלה ב-8.8% לאחר שזינקה ב-25% אתמול

לאחר שבוע של עליות שערים חדות בוול סטריט, מתקשים המדדים להמשיך לטפס מעלה. חששות מהמשך העלאות הריבית ומאידך כלכלה מתקררת, מובילים את המשקיעים הבודדים שטרם ברחו לחופשת הקיץ למכור, ובסיום המסחר מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ל- 2,134 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-11,296 נקודות.

בזירת המקרו, נמשכת ההאטה בשוק הדיור בארה"ב. מכירות בתים קיימים נפלו ביולי ב-4.1% לשפל של שנתיים. נפילה זו היתה חדה מהתחזיות ובהמשך לירידה של 1.3% שנרשמה ביוני.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 71.76 דולר לחבית, ירידה של 1.34 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שמלאי הנפט הגולמי ירד בשבוע שעבר ב-640 אלף חביות לרמה של 330.4 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. הירידה היתה מתונה מתחזיות האנליסטים לנפילה של 1.35 מיליון חביות במלאי. מכון הנפט האמריקאי דיווח על ירידה של 1.9 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי.

בקרב הישראליות, דיווחה אמש ספקית פתרונות ה-VoIP, ווקלטק, כי הכנסותיה ברבעון השני של 2006 הסתכמו ב-2.2 מיליון דולר, גידול של 30% בהשוואה לרבעון שקדם לו. במקביל, הצטמצם ההפסד הנקי ב-20% ל-1.6 מיליון דולר. ווקלטק גם שרפה במהלך הרבעון 1.5 מיליון דולר, אולם בקופתה נותרו בסוף יוני 5.9 מיליון דולר - תוצאה של גיוס שביצעה במאי. סכום זה יספיק לחברה למימון הפעילות בשנה הקרובה, על פי קצב שריפת המזומנים הנוכחי.

ווקלטק, שמיזגה לתוכה אשתקד את פעילות חברת Tdsoft כדי להימנע מסגירה, איבדה מתחילת 2006 ועד שלשום, כשני שלישים מערכה. עם זאת, אתמול לקראת הסגירה, זינקה המניה ב-25% למחיר של 4 דולרים במחזור נמוך של 3,300 מניות. ייתכן שמישהו "ניחש" מראש את השיפור בתוצאות, אך נראה שמי שעשה את המכה ממהר ליהנות ממנה ומוכר - היום נפלה המניה בכ-8.8% ל-3.7 דולרים.

למרות הירידה במחיר הנפט, מניית חברת האנרגיה דלק US מטפסת ב-0.6% ל-21.8 דולר ומשלימה טיפוס תלת יומי של יותר מ-9% וזינוק של כ-36% מאז הונפקה בבורסת ניו יורק ביום העצמאות האחרון של ישראל. שלשום התברגה החברה למקום השביעי מבין עשר חברות מומלצות על ידי אתר יאהו פייננס, בזכות פרמטרים של מכפיל רווח נמוך ותנאי סביבה חזקים. אתמול נסחרה דלק US לפי שווי של 1.1 מיליון דולר, אולם גם לאחר העליות האחרונות, נסחרת המניה לפי מכפיל לא גבוה במיוחד של 8 על רווחי השנה האחרונה.

למרות גל העליות האחרון, העריך היום מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות מרווחים שוקי הון, צחי רודניק, כי זוהי רק תחילתה של המגמה החיובית. זאת, מאחר שהמניה עדיין נסחרת בחסר, הן בצורה אבסולוטית והן ביחס למתחרות. "מאז פרסום הדו"ח הרבעוני, הפגינה המניה עוצמה ועלתה במחזורים ערים יחסית על אף חולשה שחווה הענף בשל ירידות זמניות במחירי הנפט. מתקבל הרושם שהשוק מגלה את החברה שהונפקה לאחרונה", הוסיף רודניק. לדבריו, לטובת המהלך המהיר עומדת העובדה כי בשוק אין הרבה סחורה "צפה". זאת, מאחר שכמחצית מהמניות שהונפקו לציבור מוחזקות להערכתו בידי גופים מוסדיים אמריקאים.

דלק US הרוויחה ברבעון השני 42 מיליון דולר. להערכת רודניק, רווח בהיקף דומה ברבעונים הקרובים, רכישות נוספות שתבצע החברה וסיקור אנליטי חיובי מצד אנליסטים בכירים בארה"ב - יכולים להעלות את מחיר המניה אף מעבר למחיר היעד שלו - 25 דולר.

קומברס דיווחה על רכישת חברת נטונומי (Netonomy) תמורת 19 מיליון דולר במזומן. נטונומי פועלת בתחום תוכנות החיוב (בילינג) לרשתות תקשורת. החברה מתמחה בפיתוח אפליקציות שירות עצמי, אשר מאפשרות ניהול עסקות, רכישת מוצרים ושירותים, צפייה מראש בחשבונות ותשלומם דרך אמצעי התקשורת השונים. בקומברס ציינו כי שילוב הפתרונות של נטונומי בסל שירותי הערך המוסף של קומברס, ייצר ערך רב לצרכן הסופי. למרות זאת, איבדה קומברס 2% ל-20.3 דולר.

טבע ירדה כ-1% ל-34.3 דולר למרות שהודיעה כי תסגור ברבעון הרביעי מפעל ייצור בפורטו ריקו ותפטר את 550 עובדיו. המהלך, כחלק מהתייעלות גלובלית של החברה, צפוי לחסוך 45 מיליון דולר ב-2007.

צ’ק פוינט בלטה במחזור גדול יחסית, בו ירדה 0.5% ל-17.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully