וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של עצמון? בעלי השליטה מתכוונים לפרסם הצעת רכש במחיר של 22 אג' למניה - נמוך ב-82% ממחיר השוק

גולן פרידנפלד

31.7.2001 / 15:11

הודיעו כי בימים הקרובים ימכרו את מניות החברה בשוק; אם המחיר שיוצע יעמוד על 22 אגורות יבצעו את הצעת הרכש

בעלי השליטה בחברת עצמון מרצפות הודיעו היום כי בכוונתם לפרסם הצעת רכש למניות החברה במחיר של 22 אגורות למניה, הנמוך ב-82% ממחיר המניה בבורסה - 1.25 שקלים. כלומר, בעלי השליטה מעריכים את שוויה של החברה (על פי מחיר הצעת הרכש) ב-1.1 מיליון שקל לעומת שווי של 6.5 מיליון שקל בבורסה.

אם עד היום התרגלנו לטענות מצידם של בעלי השליטה בחברות כי חוסר סחירות במניה מביא לירידה בשוויה, הרי שבעלי השליטה בעצמון סבורים, כנראה, אחרת.

לדברי בעלי השליטה בחברה - משפחות שטיין, יפה וליפשין - מחיר הצעת הרכש נקבע על בסיס מצבה הפיננסי הרעוע של החברה, אשר הציגה גירעון של 4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון וגירעון של 18 מיליון שקל בהון החוזר שלה. בנוסף, צורפה לדו"חותיה של עצמון אזהרת "עסק חי".

כיצד, אם כך, מצפים בעלי השליטה בחברה להיענות מצידם של בעלי המניות?

בכוונת החברה להציע כמות מסוימת של מניות למכירה בבורסה בימים הקרובים ללא הגבלת שער על מנת לתת לכוחות השוק לקבוע את מחיר המניה. אם יתייצב מחיר המניה בסביבות 22 אגורות, יבצעו בעלי השליטה את הצעת הרכש, נאמר בהודעה. ואם לא? את התשובה לכך לא ניתן היה למצוא בתצהיר שהגישה החברה היום לבורסה; שכן לא ברור מה יקרה אם השוק יקבע את מחיר המניה מעל ל-22 אגורות.

הצעת הרכש באה על רקע הדיון, שדירקטוריון הבורסה עומד לקיים ביום חמישי, בדבר השעיית המסחר של מניות החברה החל מ-5 לאוגוסט. על פי כללי הבורסה, כך נכתב בהודעת החברה, יצוטט השער האחרון בו נסחרה המניה לפני השעיית המסחר. ייתכן כי זוהי ההזדמנות האחרונה של בעלי השליטה להוריד את מחיר המניה בבורסה; שכן אם לא ייעשה כך ייוותר שערה על 1.25 שקלים - מעל שוויה הכלכלי לשיטתם של בעלי השליטה.

עצמון הקימה באפריל 1999 שותפות עם קבוצת זהבי על מנת לאחד את פעילותן של החברות בתחום השיש והמרצפות. חלקה של עצמון בשותפות עומד על 40%. בסוף 2000 החלה החברה לנהל משא ומתן למכירת אחזקותיה לזהבי. להערכת החברה, המשא ומתן הבשיל לכדי הסכם אולם ככל הנראה זהבי הודיעה לה כי היא חוזרת בה מהסיכומים שהושגו.

להערכת עצמון, ההסכם שהושג בין השתיים מחייב ולכן היא הפסיקה לאחד באופן יחסי את התוצאות הכספיות של השותפות בדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון של השנה. בתקופה זו הסתכם חלקה של עצמון בהפסדי השותפות ב-1.5 מיליון שקל ואילו סך ההפסד הנקי לרבעון הסתכם ב-2.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully