וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.5% בשבוע

שרון שפורר

24.8.2006 / 17:40

כ"יל עלתה ב-1% לשיא. שטראוס עלית דיווחה על זינוק ברווחים אך המניה ירדה ב-0.7%

הבורסה בתל אביב המשיכה גם היום לדשדש, בדומה למגמה ששלטה בבורסה במשך כל השבוע. ברקע, התנהל המסחר תוך המשך פרסומם של הדו"חות הכספיים. מדד המעו"ף השיל 0.1% ל-815.5 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.2% ל-829.1 נקודות, מדד התל טק ירד ב-0.5% בהמשך לירידות אמש בוול סטריט, שהכבידו גם הן על הסנטימנט באחד העם ביום המסחר החותם את השבוע.

בנוסף, מכבידות את המסחר היום גם ירידות השערים אתמול בארה"ב, בצל החששות מפני ההאטה בצמיחה והעלאות הריבית שם. המסחר הבוקר נפתח עם פקיעת אופציות המעו"ף, כשסיפור שמעלה גיחוך קל ליווה אותו. לאחר קביעת המדד לפקיעה על ידי הבורסה, נמסר מהבורסה כי המדד לפקיעה שפורסם קודם היה שגוי משום שאינו כולל את שטראוס-עלית, שהמסחר בה טרם חודש בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים. עם חידוש המסחר במניה, הודיעה הבורסה כי בסופו של דבר אין שינוי במדד הקובע לפקיעה והוא נקבע בירידה של 0.3% ל-813.58 נקודות.

מחזורי המסחר בפקיעה היו גבוהים יחסית והסתכמו בכ-950 מיליון שקל. מחזור המסחר הכולל הסתכם בכ-2 מיליארד שקלים.

זרם הדו"חות הכספיים של החברות לרבעון השני של השנה יימשך עד סוף חודש אוגוסט. הבוקר מצטרפת למפרסמות גם שטראוס-עלית. החברה דיווחה על זינוק של פי 9 ברווח ל-170 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר בשל מכירת המתחם ברמת גן. הרווח פרופורמה (בניכוי ההשפעות החד פעמיות) עלה בכ-16% ל-52 מיליון שקל. התוצאות לא מלהיבות את המשקיעים והמניה ירדה בסיום ב-0.7%. אסם המתחרה, שיצאה מהמעו"ף בעדכון האחרון בתחילת יולי ירדה היום גם היא וב-0.4%.

בנק לאומי יפרסם אף הוא את תוצאותיו לרבעון השני בשבוע הבא והוא צפוי להציג תוצאות מוצלחות, בדומה לבנק הפועלים. מניות הפועלים ולאומי ירדו היום ב-0.9% וב-0.1%, בהתאמה.

דווקא לאחר דו"חות מוצלחים לבנקים הגדולים, הבנק השישי בגודלו - בנק אגוד - מדווח על ירידה של 26% ברווחיו מפעולות שוטפות ל-17 מיליון שקל. הרווח הנקי של הבנק הוכפל ל-37 מיליון שקל, אבל נבע בעיקרו ממכירת קופת הגמל שלו. מניית אגוד השילה 2% במחזור ער מהרגיל של 2.8 מיליון שקל.

מדד הבנקים איבד היום חצי אחוז מגובהו וכך גם מדד הנדל"ן, כשאפריקה ירדה ב-0.7% וגזית גלוב החליקה ב-1.3%.

כי"ל, שפירסמה אתמול דו"חות חיוביים, הוסיפה היום 1.2% והמשיכה לשייט במחיר שיא.

על-בד זינקה ב-13% במחזור ער - הגבוה פי עשרות מונים מהמחזור המממוצע בה - 2.7 מיליון שקל. הזינוק בא בתגובה לתוצאות מצוינות שפירסמה החברה לרבעון השני לאחר שנתיים קשות בחברה. הכנסות החברה עלו בכ-12% ל-162 מיליון שקל. הרווח הנקי קפץ בכ-50% ל-6 מיליון שקל.

טבע ירדה בסיום בשיעור קל של 0.07%. הירידה במניה התרחשה על אף שהמשקיעים אוהבים בדרך כלל הודעות פיטורים של חברות גדולות, המסמנות בעבורם מאמצי התייעלות. טבע הודיעה אתמול על סגירת מפעל ייצור בפורטו ריקו ופיטורים של 550 עובדיו. החברה צופה שהמהלך יחסוך לה כ-45 מיליון דולר ב-2007.

עוד בלטו היום באחד העם מניות מכתשים אגן שנאספה אתמול על ידי נוחי דנקנר ועלתה היום ב-1.1%; החברה לישראל עם עלייה של 0.7%; תעודת הסל קסם תל אביב 25 שריכזה אתמול את המחזור הגבוה אחד העם - 139 מיליון שקל - ריכזה היום מחזור מעט צנוע של כ-60 מיליון שקל וירדה ברבע אחוז; קסם שורט תל אביב 25 עלתה ב-0.6% במחזור של 44 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully