וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל שוקי הון בהמלצת "קנייה" למניית פארדיים עם מחיר יעד של 9.2 ד' - גבוה ב-43% ממחיר השוק

גולן פרידנפלד

31.7.2001 / 16:47

בשנת 2001 צפוי מחזור המכירות של החברה לגדול ב-29% ולהסתכם ב-81 מ' ד'; הרווח צפוי להסתכם ב-5 מ' ד'

בית ההשקעות הראל שוקי הון מעניק היום המלצת "קנייה" למניית פארדיים גיאופיזיקל ומציב לה מחיר יעד של 9.21 דולרים למניה, גבוה ממחיר השוק ב-43%. בבסיס ההמלצה עומדים נתוני החברה לרבעון השני של השנה, שהצביעו על צמיחה זה הרבעון העשירי ברציפות למרות ההאטה הכלכלית השוררת בעולם.

הכנסותיה של החברה ברבעון השני הסתכמו ב-18.5 מיליון דולר, המשקפות גידול של 31% לעומת הרבעון המקביל. להערכתו של האנליסט מיכה מלכה צפויות הכנסות החברה לצמוח ב-29% בשנת 2001 ולהסתכם ב-81 מיליון דולר. גם בשנים 2002 ו-2003 צופה האנליסט צמיחה בשיעורים של 22% ו-26% בהתאמה. הרווח הנקי של החברה צפוי להערכתו של מלכה להסתכם השנה ב-5 מיליון דולר ובכ-7.6 מיליון דולר בשנת 2002.

מלכה סבור אומנם כי פארדיים היא חברה קטנה מאוד ביחס למתחרותיה, שהם בעיקר תאגידי ענק בעלי גב כלכלי איתן, אולם עליונותה הטכנולוגית מוכחת בפתרונות התוכנה הכוללים של החברה.

מלכה מוסיף כי הכנסות החברה ממגזר השירותים כוללות בין השאר שירותי תמיכה בשיעור שנתי של 18% ממחיר רשיון התוכנה וכן הכנסות מפענוח וניתוח מאפייני מאגרים. ברבעון השני החלה החברה להשקיע בהרחבת תשתית מתן השירותים, כולל הגדלת מצבת העובדים, ולהערכת האנליסט, כבר ברבעון השלישי תהנה החברה מפירות השקעתה במגזר זה.

מלכה מציין כי למרות ש-55% מהון המניות של החברה נמצאות בידי הציבור ולמרות שהחברה היא דואלית, מאופיינת המניה במחזורי מסחר נמוכים. מניית פארדיים רשמה מאז החלה להיסחר בתל אביב, בפברואר השנה, עלייה של 6%. החברה גם רשמה עלייה של 50% בוול סטריט מאז החלה להיסחר שם.

פארדיים משווקת ומפתחת רשיונות תוכנה ושירותי ניתוח גיאו מדעיים לתעשיית הנפט והגז שמקלים על חיפוש, פיתוח והפקת נפט וגז מהמאגרים. חברות הנפט אוספות נתונים סיסמיים, רישומי בארות ונתונים גיאולוגיים רבים אחרים, והחברה משתמשת בנתונים ומעבדת אותם על מנת לקבל תמונה ברורה של המבנים הגיאולוגיים אשר לוכדים בתוכם גז או נפט.

תעשיית הנפט והגז מוערכת ב-110-120 מיליארד דולר, מתוכם כ-10 מיליארד דולר מיועדים לאיסוף נתונים על המאגרים, כ-20 מיליארד דולר מושקעים בקידוחים וכ-2 מיליארד דולר מופנים לעיבוד הנתונים. להערכתו של האנליסט, המגמה שקיימת בשוק להוציא את פעילויות עיבוד הנתונים לחברות דוגמת פארדיים, עשויה להתחזק בשנים הבאות ולהניב הכנסות נוספות לפארדיים בשל היתרון הטכנולוגי שלה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully