וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עמרי כהן

24.8.2006 / 23:40

מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,304 נקודות ומדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,137 נקודות

על רקע ירידה חדה מהצפוי במכירות הבתים החדשים בארה"ב ובהזמנות למוצרים בני קיימא, גברו היום ההערכות כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יחזור בקרוב להעלות את ריבית הבסיס בארה"ב. עם זאת, הנתונים החלשים גם מגבירים את החששות כי הכלכלה האמריקאית מאיטה בקצב מהיר מהצפוי, ובוול סטריט נרשמה לאורך כל היום מגמה מעורבת עם תנודתיות קלה במדדי המניות.

מדד S&P 500 סיים את המסחר בעלייה של 0.2% ל-1,296 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,304 נקודות ומדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,137 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.01% ל-4.803%.


בארה"ב דווח היום, כי מכירות הבתים החדשים נפלו בחודש שעבר ב-4.3% לקצב של 1.072 יחידות בשנה - נמוך מהתחזיות המוקדמות לקצב מכירות שנתי של 1.1 מיליון יחידות. נתונים שפורסמו אתמול הצביעו על ירידה חדה מהצפוי של 4.1% בקצב מכירות הבתים הקיימים לשפל של שנתיים.

עוד פורסם היום, כי ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ביולי בשיעור חד מהצפוי של 2.4% לאחר זינוק של 3.5% ביוני. את הירידה הוביל מגזר הרכב, בו נרשמה ביולי נפילה חדה של 9.6% בהזמנות לאחר זינוק של 7.1% חודש קודם לכן. סקר כלכלנים המתפרסם באתר בארונ'ס הצביע על תחזית לירידה קלה של 0.2% בלבד בהזמנות למוצרים בני קיימא ביולי.

בקרב הישראליות, דיווחה אלווריון על חוזה חדש ביפאן, אולם לא פירסמה את היקפו. אלווריון נהנית ממומנטום חיובי בעסקיה בחודש האחרון, והשוק פיצה אותה בעלייה של כ-32% לאחר שמפברואר ועד יולי איבדה המניה כ-52% מערכה. למרות ההודעה, עלתה אלווריון ב-0.8% ל-7.2 דולרים.

בית ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניית תרו ל"נייטרלי", מ"מכור". בתגובה, עלתה תרו ב-6.9% ל-14.2 דולר והשלימה זינוק של 42% בארבעה שבועות.

בית השקעות אחר, קאריס אנד קומפני, העלה את המלצתו למניית סנדיסק (סימול SNDK) מ"מעל לממוצע" ל"קנייה", והמניה זינקה ב-4.7% בתגובה וגררה את אם סיסטמס לעלייה בשיעור זהה למחיר של 40 דולר. סנדיסק סיכמה בסוף יולי על רכישת אם סיסטמס בעסקת מניות והסכימה לשלם 0.76368 מניות משל עצמה תמורת כל מניית אם סיסטמס. מאז ההודעה על העסקה, עלתה מניית סנדיסק ב-12.5%.

לאחר קצב צמיחה של כמעט 40% בתשעת החודשים האחרונים, גדלו הכנסות חברת טי.טי.איי טלקום ברבעון השני בשיעור מתון יותר של 24% ל-12.6 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2005. בהשוואה לרבעון הראשון של 2006, אף מדובר על ירידה של 2%.

למרות ירידה זו, הגדילה טי.טי.איי בין אפריל ליוני את הוצאותיה ב-5% ל-12.4 מיליון דולר בהשוואה לשלושת החודשים הראשונים של השנה. עקב כך, התכווצו רווחיה ל-166 אלף דולר בלבד (1 סנט למניה לעומת 803 אלף דולר ברבעון הקודם. טי.טי.איי, המתמחה בפיתוח מערכות תמיכה תפעוליות (OSS) עבור מפעילות הטלקום, הגיבה לתוצאות בעלייה של 0.4% ל-4.7 דולרים.

גילת דיווחה כי תספק רשת תקשורת לוויינית למפעילת הטלקום הגדולה בניקרגואה, אניטל (ENITEL). היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפירסום, אולם אם להסתמך על האסטרטגיה הנוכחית של גילת, הדוגלת בהעדפת פרויקטים גדולים ורווחיים על פני עסקות קטנות בעלות שיעורי רווח נמוכים, הרי שמדובר בעסקה בהיקף של שבע ספרות. הנחה זו נתמכת בעובדה, כי גילת נוטה לפרסם רק הודעות על חוזים מהותיים לעסקיה, אשר היקפם הכספי נאמד בדרך כלל בלפחות מיליון דולר. גילת עלתה בתגובה ב-1.3% ל-7.9 דולרים.

מרקורי אינטראקטיב מכרה למפעילת הסלולר השלישית בגודלה בצרפת, Bouygues Telecom, את חבילת התוכנות Mercury Quality Center מתוצרתה, המהווה חלק מחבילת התוכנות המלאה של מרקורי לחברות וארגונים - BTO. מרקורי מדווחת מדי רבעון על היקף העסקות הגדולות (יותר ממיליון דולר) שביצעה, ומבדלת אותן מעסקות קטנות יותר. החברה גם נוהגת לדווח רק על עסקות מהותיות לפעילותה, כך שניתן להעריך כי גם עסקה זו מוגדרת כמהותית עבור מרקורי ולכן היקפה הוא בן שבע ספרות לפחות. מניית מרקורי עלתה ב-0.2% ל-50.5 דולר - נמוך ב-3% מהמחיר שאמורה לשלם hp בעבורה.

קומברס ממשיכה לככב בכותרות האתרים הכלכליים "בזכות" מייסדה קובי אלכסנדר. אלכסנדר, שנעלם בחודש האחרון, מוגדר נמלט מרשויות החוק לאחר שלא התייצב למשפטו בגין פרשיית האופציות והונאות אחרות אותם ביצע לכאורה. בדיווחים על הימצאו בסרי לנקה משיבים אותו אל הכותרות. קומברס, שאיבדה אמש כ-2%, הוסיפה היום ב-0.5% ל-20.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully