וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.7%

שרון שפורר

27.8.2006 / 17:42

הבנקים צנחו ב-2.5% בעקבות ירידה בחלקם באשראי לסקטור העסקי. טבע עלתה ב-2.9% בשל פער חיובי דומה. אפריקה ישראל ירדה ב-4%

ירידות השערים בהן נסחרה הבורסה לני"ע בתל אביב התחזקו בצהרי יום המסחר בהובלת מניות הבנקים, בעקבות פרסום של בנק ישראל לפיו נמשכת מגמת הירידה בחלקם של הבנקים באשראי לסקטור העסקי.

המסחר המשיך להתנהל היום תחת רצף הדיווחים הכספיים לרבעון השני של השנה - רצף שיגיע לקיצו בסוף השבוע הקרוב. בין המדווחות היום אפשר היה למצוא את אסם, אפריקה ישראל, החברה לישראל ופוקס וכן הודעה על רכישת השליטה בקבוצת הפניקס על ידי קבוצת דלק - כל אלו סייעו להכתיב את הטון עבור המדדים המובילים. בהמשך השבוע יפרסם גם בנק לאומי את תוצאותיו ברבעון החולף. בסיכום מתחילת השנה, אפשר לומר שהבורסה באחד העם נותרה כמעט בנקודת הפתיחה שלה, עם ירידה של כ-1% במדד ת"א 100 וירידה של כ-3% במדד המעו"ף. היום ירד המעו"ף ב-1.7% ל-801.45 נקודות, ותל אביב 100 נסחר בירידה של 1.4%, ל-817.58 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-730 מיליון שקל.

מעבר לעובדה שבימי ראשון המסחר דל יותר מהרגיל, בשל היעדרות המשקיעים הזרים, הרי שגם לעובדה שאנו נמצאים בשבוע האחרון של אוגוסט יש תרומה לא מבוטלת למחזורים הנמוכים, שכן מדובר ב"עונת המלפפונים" באחד העם, כשחלק גדול מהפעילים בחופש.

בשוק הסולידי, מחירי השחרים והגלילים הארוכים ירדו ב-0.5% וב-0.3%, בהתאמה.

הירידות איפיינו היום את כל הסקטורים - הנדל"ן, הבנקים, הפיננסים וגם מניות השורה השלישית - מניות היתר 30 שנסחרו מרבית היום בעלייה נכנעו בסיום למגמה השלילית בבורסה ואיבדו 0.8%. מניית חברת חיפושי הנפט יואל ומניית נטוויז'ן מיתנו את הירידות במדד עם עלייה של 1.9% ו-1%, בהתאמה, במחזורים ערים מהרגיל.

הסקטור הפיננסי המשיך לרכז עניין גם היום בקרב הסוחרים. מדד תל אביב בנקים ירד ב2.5% אחרי ירידה של 5.4% מתחילת השנה כשהוא סובלת מפרסום על ירידה בחלקם של הבנקים באשראי לסקטור עסקי מתחת ל-57% ביוני מול כ-77% בסוף 2001.

הורדת המלצה לבנק הפועלים על ידי HSBC מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" והצנחת מחיר היעד מ-31 שקל ל-20 שקל, שלחו את מניות הבנק לירידה של 2.6% במחזור של 109 מיליון שקל - הגבוה בבורסה.

מניית בנק לאומי ירדה ב-2.5% במחזור של כ-63 מיליון שקל. המסחר במניית הבנק השני בגודלו במדינה התנהל היום בציפייה לדו"חות הרבעון השני, שיפורסמו ביום רביעי הקרוב.

בתחום הביטוח, מניות הפניקס זינקו ב-10.7% במחזור של 2.8 מיליון שקל, לאחר שקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, חתמה הלילה על הסכם לפיו תרכוש 28.5% ממניות חברת הביטוח הפניקס מחברת מאיר של יעקב שחר וישראל קז. בכך תהפוך דלק לבעלת השליטה בחברה עם אחזקות של 61.5%. היקף העסקה עומד על כ-213 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 750 מיליון דולר. מניות קבוצת דלק של תשובה התממשו ב-3.1% במחזור של כ-21 מיליון שקל.

גם וול סטריט התקשתה להתרומם בשבוע שעבר - נאסד"ק ירד בכ-1%, מה שהשפיע על המניות הדואליות במעו"ף. טבע עלתה ב-2.9% במחזור השני בהיקפו של 78.5 מיליון שקל כשהיא מדביקה פער חיובי בו פתחה את המסחר. מתחילת אוגוסט עלתה טבע בכ-7%.

מניות הנדל"ן המשיכו גם הן לרכז את תשומת לב המשקיעים, ומדד תל אביב נדל"ן 15 ירד ב-2.2%, אחרי עלייה של 43% מתחילת השנה. ביום חמישי הושלם השלב הציבורי בהנפקת רבוע כחול נדל"ן, שגייסה כ-911 מיליון שקל. מדובר בהנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה ביותר בבורסת תל אביב. רבוע כחול, החברה האם שבשליטת דודי ויסמן, יורדת ב-0.5% במחזור של כ-30 אלף שקל בלבד.

מניות החברה הגדולה במדד הנדל"ן - אפריקה ישראל ירדו ב-4.2% במחזור של כ-24 מיליון שקל. הנפקת אפריקה מגורים סידרה לחברה שבשליטת לב לבייב רווח של 162 מיליון שקל - כ-4% פחות מהרבעון המקביל של השנה. הרווחים מעסקות בנייה, מקרקעין ומימוש נכסים ירדו דווקא ב-43% ל-170 מיליון שקל, כך שלולא ההנפקה - היתה החברה רושמת ירידה משמעותית ברווחיה. בעקבות ההנפקה של אפריקה מגורים רשמה החברה רווח הון של 110 מיליון שקל.

החברה לישראל של האחים עופר הצטרפה היום לרשימת המדווחות לרבעון השני של השנה. החברה חתמה את הרבעון השני עם הכנסות של 7 מיליארד שקל ורווח של 164 מיליון שקל. מניית החברה, שעתידה להיכנס לעסקת רכישת בז"ן על ידי חברת פז של בינו צדיק, ירדה ב3.1% במחזור של כ-24 מיליון שקל.

מניית אסם התממשה היום ב-1% במחזור של כ-350 אלף שקל לאחר שדיווחה על עלייה של 5.9% במכירות הרבעון השני של השנה ל-650 מיליון שקל ועל גידול של 22% במכירות לחו"ל, ל-95 מיליון שקל. מניית אסם דורכת במקום מתחילת השנה, אחרי שב-2005 איבדה 18% מגובהה. מניית המתחרה שטראוס-עלית ירדה ב-2%.

מניית פוקס עלתה ב-0.84% במחזור של כ-720 אלף שקל. החברה הודיעה היום, כי פוקס תרכוש 50% ממותגי הגלישה בילאבונג וריף תמורת 19.5 מיליון שקל. פוקס גם דיווחה היום על תוצאות הרבעון במסגרתן נחתך הרווח הנקי שלה בכ-18% ולא רק זאת אלא שהיא צופה פגיעה בתוצאות הרבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully