וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת אפריקה מגורים מנעה נפילה ברווחי אפריקה

נתן שבע

27.8.2006 / 9:46

הרווחים מעסקות בנייה, מקרקעין ומימוש נכסים צנחו ב-43% ל-170 מיליון שקל

הנפקת אפריקה מגורים סידרה לאפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב רווח של 162 מיליון שקל - כ-4% פחות מהרבעון המקביל של השנה. ההנפקה של אפריקה מגורים רשמה החברה רווח הון של 110 מיליון שקל כך שלולא ההנפקה - היתה רושמת החברה ירידה משמעותית ברווחיה. רבעון נטול מימושים בתחום הנדל"ן והבשלות מעטות של פרויקטים הובילה לכך שהרווחים מעסקות בנייה, מקרקעין ומימוש נכסים ירדו דווקא ב-43% ל-170 מיליון שקל.

הרווחים מהשכרת והפעלת נכסים - תחום שמושפע בחלקו הגדול מהחברה הבת אפריקה נכסים - טיפסו בכ-47% ל-56 מיליון שקל. פעילות המלונות באפריקה זכתה אף היא לעדנה לאור הזינוק בתיירות. הרווח יותר משילש את עצמו לעומת הרבעון המקביל, ל-13 מיליון שקל. גם תחום התעשייה עבר לרווח של 5 מיליון שקל, לעומת הפסד דומה ברבעון המקביל. השיפור מיוחס בחלקו למפעל קריסטינה, מפעל לבגדי ים שעבר לרווחיות תפעולית לאחר שהתווה תוכנית התייעלות שקיצצה את כוח האדם בו ב-75% ל-90 עובדים. גם תדיראן טלקום הגיע לאיזון תפעולי.

הוצאות המימון של החברה זינקו בכ-185% ל-211 מיליון שקל, ונבעו מעלייה בשיעור המדד, שמגדילה את ההלוואות הצמודות של החברה, אך גם מהפסדים בנגזרים בסך של כ-79 מיליון שקל כתוצאה מתנודות של מטבעות. את השורה התחתונה הציל עוד קיטון בהוצאות המס. ברבעון השני נוצרו לחברה הכנסות מס בסך מיליון שקל, לעומת הפסד מס של 70 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר על רווחי ההנפקה החברה אינה משלמת מס על פי חוקי מס הכנסה. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה החברה עם גידול של כ-4% ברווחים ל-314 מיליון שקל.

בחברה ממתינים עדיין כי תנאי השוק ישתפרו על מנת להנפיק את החברה הבת AFI בבורסה המשנית בלונדון. הדו"ח לרבעון השני הוא גם הדו"ח האחרון של המנכ"ל פיני כהן שהוביל את החברה ב-8 השנים האחרונות. את כס המנכ"ל יורש ארז מלצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully