וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך כמו ברווז, נשמע כמו ברווז

הדר חורש

28.8.2006 / 8:38

קצת נחת והרבה גאווה היתה לנו בשבוע שעבר, כאשר התברר שהחוקר הישראלי משה בולר איתר את קובי אלכסנדר בסרי לנקה. אלכסנדר, ישראלי כשר המתגורר בניו ג'רסי ומחזיק בית מידות בקיסריה, חשוד בגניבת עשרות מליוני דולרים ממשקיעים אמריקאים בשיטת הבקדייטינג. יותר מידי ישראלים חשודים בניצול שיטת האופציות לגניבת הון ממשקיעים אמריקאים, ובליבם של רבים מלבלב בימים אלה חשש מהסטיגמה הישראלית החדשה. והנה גם לנו המושיע, הבלש בולר, ישראלי לא פחות ואף יותר מאלכסנדר, מאתר את החשוד הנמלט ומוכיח שיש גם ישראלים אחרים.

האמנם? אני מסתכן בהערכה זהירה, שהסיפור על חשיפתו של אלכסנדר בסרי לנקה הוא ברווז עיתונאי מגעגע למרחקים, שראוי היה להידחף עמוק לעמודים הפנימיים של העיתונות, תחת הכותרת: "בלש ישראלי טוען שאלכסנדר שוהה בסרילנקה". סיפורו של בולר מנוקב ככברה, ורצוף גירסאות. מפיו של בולר, ככל הנראה המקור היחיד של הסיפור, התפרסמו גירסאות סותרות לאופן האיתור.

הנה כמה שאלות שעולות לאור הסיפור.

1. מי שכר את בולר? בולר מספר שהוא נשכר על ידי קרנות גידור שהשקיעו בקומברס, החברה בראשה עמד אלכסנדר, כדי לעצור את הירידה במניה. אבל האמת היא שלאלכסנדר אין היום כל קשר לחברה, מניית קומברס מתאוששת יפה, ולא ברור איך לכידתו של אלכסנדר עשויה להשפיע על המניה. המשקיעים אינם זקוקים לאיתורו כדי להגיש נגדו תביעה אזרחית.

2. כיצד אותר אלכסנדר? בולר טוען שהוא אותר באמצעות האזנה לקו הטלפון (או האינטרנט) בביתו. האם מודה בולר קבל עם בביצוע עבירה של האזנת סתר שהעונש עליה הוא מאסר? בולר טוען שהשיחה שיורטה בוצעה באמצעות מערכת הטלפון האינטרנטי סקייפ. איתור מטלפן באמצעות האינטרנט עשוי להיות מסובך מאד, וקשה להאמין שבולר הצליח לעשות זאת בקלות ובמהירות כזו.

על פי הגירסה המעודכנת שמסר בולר ל"הארץ" הוא נעזר ב"אנשי קשר" ביוון ובבוקרשט. את אנשי הקשר הוא מגדיר "בעלי עסקים שהרוויחו על גבו הרבה מאד כסף וחייבים לו הרבה מאד". ברומניה פגש בולר גם בעל בתי קזינו הקשור בדרך כלשהי עם אלכסנדר. עכשיו זה ברור? אין ספק, הסיפור הופך מסתורי הרבה יותר. "נהניתי מאד מהטברנות של יוון", מדווח בן דמותו הישראלי של הראקול פוארו.

3. המפגש - כיצד בדיוק נפגש בולר עם אלכסנדר וזיהה אותו? הוא טוען שיש ברשותו תמונות אך מסרב לפרסם אותן. על פי אחת הגירסאות שמסר, הוא צפה באלכסנדר כשהוא ישן. על פי גירסה מעודכנת יותר הוא צפה בו כשהוא מקליד על מחשב נייד, ואמר שהוא החליף את משקפיו ושערו ארך. אם הוא צפה באלכסנדר ישן, יש להניח שהוא לא ראה את משקפיו.

4. מדוע מתרוצץ בולר כאחוז תזזית בין אמצעי התקשורת ומפיץ את גירסתו (גירסאותיו) לסיפור החשיפה? הרי אם שולחיו ביקשו לאתר את אלכסנדר כדי להניח עליו את ידם, מקשה בולר מאד על הסיכוי לתפוס את אלכסנדר. אם אכן היה אלכסנדר בסרי לנקה, נותר בידו זמן רב להחליף מקום ולהסתוות מחדש.

5. הפרסום על בקשת ההסגרה שהגישו הרשויות האמריקאיות לממשלת סרי לנקה אינו מלמד דבר לגבי נכונות הסיפור. טבעי שנוכח הסיפורים יעשו השלטונות כל מאמץ כדי לבדוק את נכונותם. אחרי הכל, נראה שאף בי.אי, בניגוד לבולר, ממשיך לגשש באפילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully