וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! השיקה שירות חיפוש בשיתוף דפי זהב

ליאור הנר

28.8.2006 / 12:28

שיתוף הפעולה יחזק את וואלה! במאבק העתידי מול גוגל כשזו תשיק את חיפוש מקומי בעברית

השבוע הושק החיפוש המקומי באתר וואלה!, המאפשר לבצע חיפוש של בעלי מקצוע ועסקים המופיעים במאגר של דפי זהב. האינדקס של דפי זהב, המונה יותר מ-200 אלף בתי עסק ב-1,600 סיווגים שונים, זמין בחיפוש כללי בוואלה!, וכן בחיפוש ממוקד לתוצאות מדפי זהב בלבד.

הקישור בין שני האתרים יקדם את עסקי שתי החברות, שימשיכו למכור פרסום וקידום מועדף בתוצאות באינדקס הסיווגים. מי שצריך לחשוש משיתוף הפעולה היא גוגל ישראל, שעדיין לא גיירה את שירות החיפוש המקומי שגוגל מציעה במקומות אחרים בעולם.

אם יושק בקרוב שירות החיפוש המקומי של גוגל, יהיה לו יתרון על פני השירות שמציעים בוואלה!, בעיקר בשל יכולת החיפוש הסמנטית הקיימת בו. חיפוש סמנטי עושה שימוש באלגוריתמים חכמים יותר מאשר חיפוש קונוונציונלי, כשהוא מנתח את תוכן המילים הנכתבות. כך החיפוש הסמנטי לא מציג רק תוצאות בהן מופיעות מילות החיפוש אלא גם תוצאות הקשורות למשמעות המשפט. כיום עדיין לא ניתן לקבל תוצאות על חיפושים כמו "נגר בנהריה" או "מסעדה סינית בתל אביב" בחיפוש בדפי זהב או בוואלה.

"האמון של וואלה! בפעילות בשדה הלוקאלי בא לידי ביטוי בפעילויות שונות של החברה, בהן וואלה נטוורק ואחרות שיושקו בקרוב", אומר אילן ישראלי, מנכ"ל וואלה!, ורומז על הכנסת תכני פרסום מקומיים לרשת החברתית שוואלה! מתכננת להשיק בקרוב. בנוסף מצהיר ישראלי כי היכולת לתת מענה למפרסמים בכל סדר גודל חשובה לוואלה!. בקרוב תשיק החברה רשת פרסום ממוקד תלוי הקשר בשם אדוונטג' - וייתכן ששיתוף הפעולה עם דפי זהב יבוא לידי ביטוי גם באפיק הפרסום הזה. "שיתוף הפעולה נותן מענה למפרסמים, בכל סדר גודל, המעונינים ליהנות מהאפקטיוויות והמיקוד של פרסום באינטרנט", אומר ישראלי.

החיבור בין קבוצת דפי זהב - שמחזיקה גם באתרים זאפ, פרופסור, מד"ס ורסט - ובין וואלה!, יצר ברית חזקה בנוף האינטרנט הישראלי, במיוחד בתחום הפרסום הממוקד. אם ישכילו בוואלה! ובדפי זהב לנצל ברית זו, יוכלו לעמוד בצורה טובה למדי מול גוגל, המחזיקה באחוז החשיפה הגבוה ביותר מבין כל אתרי האינטרנט הישראלי, לפי סקרים שנערכו בחודשים האחרונים.

** וואלה! ו-TheMarker שייכים לקבוצת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully