וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט צנח כמעט 3% ושלח מעלה את המדדים

אסף רותם

28.8.2006 / 23:13

טבע איבדה כ-2% על רקע רכישתה של מטריקס בידי מתחרתה מיילן. סיליקום, שצנחה ב-55% מאז מארס, טיפסה ב-2.4%


לאחר הירידות בשבוע המסחר הקודם, במחזורים דלילים האופייניים לסוף אוגוסט, נפתח שבוע המסחר בוול סטריט בעליות: מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ל-11,352 נקודות, בעוד מדד נאסד"ק טיפס בשיעור של 1%, ל-2,160 נקודות. לעליות תרמה צניחה של כמעט 3% במחירי הנפט ל-70.6 דולר. זאת, אחרי שנחלשה הסופה "ארנסטו", שהוגדרה מחדש כסופה טרופית - מה שהקל גם על החששות מפגיעה במתקני הנפט במפרץ מקסיקו שהתגברו אתמול עם הגדרתה עוד קודם לכן כסופת הוריקן.

בקרב הישראליות, חברת התרופות מיילן (סימול MYL), מתחרתה של טבע במכירת תרופות גנריות בארה"ב, הודיעה על רכישת כ-72% מחברת התרופות ההודית, מטריקס לבס, תמורת 736 מיליון דולר. מטריקס נסחרת בבורסה בבומבי ומייצרת חומרי גלם לתרופות (API) ותרופות הנלקחות דרך הפה. במיילן ציינו שרכישת מטריקס תואמת את המטרות שהציבה לעצמה החברה וכי המיזוג ייצור חברה המעסיקה למעלה מ-5,000 עובדים ב-10 מדינות. מטריקס תספק למיילן נוכחות משמעותית בשווקים מתעוררים בתחום הפרמצבטיקה - הודו, סין ואפריקה, כמו גם יכולת הפצה באירופה באמצעות חברת הבת של מטריקס, Docpharma. טבע ירדה היום 1.9% ל-34.7 דולר.

עוד במגזר הפארמה, התממשה תרו ב-3% ל-14.1 דולר, מזינוק של 45% מאז ה-27 ביולי. הריצה של תרו באה בעקבות השמועות כי היא תימכר. במקביל, העלו בבית ההשקעות גולדמן סאקס את המלצתם למניה ל"החזק" - וכל זאת כאשר חרב הגירוש מרשימת הנאסד"ק מתנוססת מעל ראשה של החברה, שעדיין לא הגישה את הדו"חות לשנת 2005.

סיליקום, שצנחה ב-55% מאז מארס, טיפסה 2.4% ל-5.4 דולרים. החברה הודיעה כי זכתה בדיזיין וין עם חברה אמריקאית בתחום פתרונות אבטחה לאינטרנט, סיליקום מתמחה בכרטיסי תקשורת המשמשים למעקפים בין שרתים. הכרטיסים הללו מאפשרים לחברות אבטחת מידע נטרול שרת מסוים במערכת המחשוב, במקרה שמתגלה התקפה על הרשת הארגונית.

מניית XTL צנחו מאז הנפקתה בספטמבר ב-75% וכיום נסחרת החברה, שבקופתה כ-30 מיליון דולר, סביב שווי שוק עלוב של 50 מיליון דולר. מנכ"ל החברה רון בנצור סיפר ל-TheMarker על התוכניות של החברה לעתיד: "ברבעון הראשון של 2007 אנחנו מצפים לתוצאות הקליניות של phase1 של שתי תרופות לצהבת C. התוצאות הקליניות זה מה שחשוב. הדרך לאישור התרופה עוד ארוכה, אבל אם התוצאות בעוד 6-5 חודשים יהיו חיוביות, אני מצפה שגם שווי השוק יקפוץ מדרגה והמניה תהיה פחות תנודתית. חשוב לזכור שהיום גם המצב הפיננסי של החברה יותר חזק, ויש לנו כסף לפחות לשנתיים הבאות". היום המשיכה המניה מטה ואיבדה 2% ל-2.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully