וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: פרמיית הסיכון של ישראל לא השתנתה משמעותית

טל לוי

29.8.2006 / 11:00

בבית ההשקעות מציינים כי השפעת הלחימה על תוצאות הרבעון ה-3 תהיה קטנה וכי השוק מבין שמדובר באירוע נקודתי


"מרבית המניות הישראליות שאנו מכסים נסחרות בד"כ בדיסקאונט לעומת מניות אחרות בעולם, הנמצאות באותה קבוצה", כך כותבים הבוקר בבית ההשקעות UBS בסקירה בנושא ישראל. "יש הרבה סיבות לכך, אולם בדרך כלל נוטים לדבר על 'פרמיית הסיכון הישראלית'", כותבים בבית ההשקעות.

ב-UBS מציינים שהלחימה בלבנון החזירה לשוק את הדיון בנושא פרמיית הסיכון של ישראל, אולם למעשה לא חל שינוי מהותי בגורמים הכמותיים בשוק: השקל פתח את הלחימה ברמה של 4.44 שקלים וסיים אותה ברמה של 4.4 שקלים, והריבית בישראל אמנם עלתה ל-5.5% במהלך העימות, אולם כתוצאה מנתוני הכלכלה בלבד.

מצד שני, מציינים ב-UBS כי העימות בלבנון מדגיש את התנודתיות הקיימת באיזור, וכי נראה שהכלכלה אכן תושפע ממנו. עם זאת, מדובר בעימות קצר-טווח, והתנודתיות הנמוכה בשוק לא העידה על סימני פניקה או על בולמוס מכירות.

ב-UBS אומרים כי "מניית בנק הפועלים היא המניה היחידה המושפעת מהסנטימנט השלילי בשוק". בבית ההשקעות מציינים כי השפעת הלחימה על תוצאות הרבעון ה-3 תהיה קטנה, וכי השוק מבין שמדובר באירוע נקודתי וחד פעמי. אי לכך מעניקים ב-UBS למניית הפועלים מחיר יעד של 27.5 שקל למניה - כ-45% יותר ממחירה בשוק. נזכיר, כי בתי ההשקעות דויטשה בנק ו-HSBC דווקא הורידו בימים האחרונים את המלצתם למניה.

עוד כותבים ב-UBS כי "אלביט מערכות וכימיקלים לישראל נסחרות במחירים הקרובים לשיא, וקבוצת דלק נסחרת על רקע התפתחויות בזירה העסקית". כל המניות הללו נמצאות ברשימת ה"קנייה" שמספקים ב-UBS.

לעומת ההשפעה השולית על דו"חות הפועלים, הלחימה דווקא תשפיע על הכלכלה ובמיוחד על הצמיחה. התחזית של UBS מדברת על צמיחה של 4.3% ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully