וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברן: רווח של 20 מ' שקל במחצית הראשונה של 2006

שרון שפורר

29.8.2006 / 11:47

ברן מספקת היום בדו"חותיה הסבר לעלייה מתחילת השנה אבל לא לירידה של 18% מאז תחילת מאי

"ברבעון השני ממשיך השיפור בפעילות העסקית שהחל לפני מספר רבעונים, עם פוטנציאל חיובי לשיפור בפעילות הקבוצה גם ברבעונים הבאים", כך כותבת חברת ברן בפתח דו"ח הדירקטוריון המצורף לדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה, ומספקת בכך הסבר קולע לעלייה של 30% במניה מתחילת השנה - כ-4% מתוכם היום, בתגובה לדו"חות במחזור ער מהרגיל של למעלה מחצי מיליון שקל.

יחד עם זאת, מאז תחילת מאי איבדה המניה כ-18%, וגם לכך אפשר לאתר הסברים הגיוניים בדו"ח הדירקטוריון: ראשית, כמחצית מפעילות הקבוצה היא בישראל וכמחציתה מחוץ לישראל בסביבה עסקית עם שונות ברמות האינפלציה המקומית ותנודתיות בשערי החליפין - בעיקר של הדולר. וכך, ייתכן כי ברן הצטרפה לרשימה הארוכה של הניירות ברחבי העולם שסבלו מהסנטימנט השלילי ברחבי הגלובוס - ובמיוחד בשווקים המתעוררים.

הסבר אחר יכול להיות המצב הבטחוני ביולי אוגוסט, עליו כותבת החברה בדו"ח כי הוא גרם להאטה מסוימת בפעילות בפרויקטים באזור הצפון. עם זאת, לדברי החברה להאטה זו לא תהיה השפעה מהותית על הדו"חות במהמשך השנה.

הסבר אפשרי אחרון הוא תיקון טבעי לעליות של המניה מתחילת השנה ועד מאי שהגיעו כבר לכ-60%. ייתכן והמשקיעים סברו כי התמחור ההוגן לחברה, העוסקת בשלושה מגזרים עיקריים - תקשורת טכנולוגיה והנדסה, עדיין אינו חוצה את קו חצי מיליארד הדולר, ושלחו אותה להיסחר בשווי שוק של 430 מיליון שקל.

כך או כך, היתה זו אכן מחצית חזקה לקבוצת ברן, שבניהולו של מאיר דור המשמש גם כיו"ר החברה. הכנסות ברן זינקו במחצית זו בכ-30% ל-620 מיליון שקל והיא הציגה שיפור גם ברווחיותה הגולמית והתפעולית. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 20 מיליון שקל, מול רווח של כ-3.2 מיליון שקל שנה קודם לכן.

גם ברבעון השני הציגה החברה תמונה דומה, עם עלייה של 18% בהכנסותיה ל-304.7 מיליון שקל, ועם מעבר לרווח של 10.3 מיליון שקל מול הפסד של 3.9 מיליון שקל שנה קודם לכן. מעניין ללמוד שהרווח של ברן במחצית הראשונה של השנה הוא כמעט כפול מהרווח שלה בכל 2005. יחד עם זאת, יש להבהיר, כי ב-2005 היו לחברה הוצאות חילוט גבוהות שהסתכמו בכ-11.7 מיליון שקל - אבל גם בהתחשב בהן, הרי שברן מציגה צמיחה מרשימה בסיכום המחצית החולפת.

מבחינת התפלגות ההכנסות של החברה עולה כי הכנסות חטיבת התקשורת הסתכמו במחצית החולפת ב-276 מיליון שקל, מול 176 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. בעוד פעילותה בתחום זה בארה"ב ממשיכה להתרחב, הרי שבישראל הצטמצמה הפעילות בשל ירידה בהשקעות בתשתית הסלולר. במזרח אירופה ממשיכה החברה להפסיד ממגזר זה ואילו בתאילנד - פעילות זו ממשיכה להציג יציבות.

פעילות התקשורת של ברן היא הגדולה מבין פעילויותיה, והיוותה במחצית החולפת כ-44% מכלל הכנסותיה. ל-37% נוספים אחראית חטיבת ההנדסה והפרויקטים שהכניסה 224 מיליון שקל, לעומת 173 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החטיבה פועלת כעת במספר פרויקטים ובהם פרויקט עבור כרמל אולפינים להרחבת המפעל במפרץ חיפה והקמת בניין משרדים לאינטל בקרית גת בהיקף של מעל ל-100 מיליון דולר - עבודה שהתחילה ברבעון הראשון וצפויה להסתיים בתוך כשנה וחצי. פרויקטים נוספים כוללים העברת מפעל תעשייתי ב-10 מיליון דולר, פרויקט שיפוץ ביץ חולים ברומניה - שבינתיים מתעכב קלות לדברי החברה, פרויקט תעשיה מול לקוח ברוסיה ב-10 מיליון דולר ועוד.

חטיבה נוספת היא חטיבת הטכנולוגיה של ברן, המורכבת ממגזר הטכנולוגיות אבל גם משיווק ומיחזור מוצרי מזון לבקר ולבעלי כנף ובמגזר הנדל"ן.

מבחינה פיננסית, ברן סיימה את הרבעון השני עם הון עצמי של 189 מיליון שקל - 13 מיליון שקל יותר מבסוף הרבעון הקודם - הראשון של 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully