וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שויד תחת הלוגו של HP?

שירלי יום טוב

29.8.2006 / 16:59

חברת צ’ק פוינט זכתה בשנים האחרונות לקיטונות של ביקורת על דרך השימוש - או יותר נכון אי השימוש - בקופת המזומנים הענקית שלה (1.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני). הביקורת סובבת בעיקר סביב מדיניות המיזוגים והרכישות של החברה, והטענה לרוב היא, שצ'ק פוינט לא השכילה לעשות שימוש בהררי המוזמנים כדי לרכוש חברות ולהניע את גלגלי הצמיחה ששובתים אצלה בשנה האחרונה.

בניגוד לחברות ישראליות אחרות - קטנות וגדולות כצ'ק פוינט - שמה של ענקית אבטחת המידע הישראלית לא הוזכר בתדירות גבוהה בכיוון השני של צד המיזוגים והרכישות, כלומר כחברה שעשויה להירכש על ידי ענקית אמריקאית. נכון שלפני כמה שנים הרשת געשה עם ספקולציות על כך שסיסקו, המתחרה הגדולה, עומדת להודיע על רכישת צ'ק פוינט, אבל מאז עסקו בעיקר בשאלה את מי צ'ק פוינט צריכה לרכוש.

אבל בימים האחרונים המצב קצת משתנה. בשתי כתבות - האחת אתמול באתר פורבס, והשנייה ביום שישי באתר TheStreet.com - עולה שמה של צ'ק פוינט כמועמדת לרכישה על ידי חברת הענק HP. האחרונה רכשה לפני כחודש את מרקורי, בעל השורשים הישראלים, תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן.

שאלנו את צ'ק פוינט האם יש דברים בגו, אבל החברה מסרה לנו את תגובתה המסורתית בכל פעם בה נפוצות הערכות כאלו או אחרות לגביה: "כמדיניות החברה, צ'ק פוינט אינה מגיבה לשמועות".

ולמה מתעוררות בימים אלה הערכות לגבי צ'ק פוינט ו-HP? ראשית, מכיוון שענקית המיחשוב IBM עשתה באחרונה מהלך בשוק האבטחה כאשר רכשה את Internet Security Systems) ISSX) תמורת 1.3 מיליארד דולר. מהלך כזה של חברת ענק מוליד מיד את השאלה - מי הכריש הנוסף שיעשה צעד דומה בתקופה הקרובה. נזכור גם את המהלך בתחום האבטחה שעשתה ענקית נוספת - EMC - שרכשה ביוני את RSA Security) RSAS) תמורת 2.1 מיליארד דולר.

צ’ק פוינט - מניה ללא תשואה כבר 4 שנים



ג'ון פסקטור, אנליסט בחברת המחקר גרטנר, אמר ל-TheStreet שהמהלכים האלה לא מפתיעים מכיוון ששוק פתרונות ה-IT (עיקר פעילותן של הענקיות הללו) צומח בקצב שנתי של 5% ואילו שוק האבטחה צומח בקצב של 10% בשנה. "אם את חברת IT ואת רוצה להגדיל את שיעור הצמיחה שלך, את תחפשי חברה בתחום האבטחה", הוא אמר, והעריך שהמהלך הבא יהיה זה של HP, שחסרה לה פעילות בתחום האבטחה.

פסקטור הזכיר כמה שמות של חברות המועמדות לרכישה, ביניהן צ'ק פוינט וסורספייר, אותה חברה אמריקאית שצ'ק פוינט רצתה לרכוש בתחילת השנה, אך המימשל האמריקאי הכשיל את העסקה בעקבות חששות בטחוניים.

בפורבס התייחסו לעניין מזווית קצת שונה ולפיה סביר ש-HP תעשה רכישה גדולה כחלק משורת מהלכים שחברת הענק עושה כדי לקום ולחזור להיות שם מוביל בעולם המיחשוב. מומין חאן, אנליסט בחברת Technology Business Research אמר לפורבס שהוא מצפה ש-HP תבצע שתיים-שלוש רכישות במהלך 2007. "החברה צפויה להכפיל את פורטפוליו מוצרי התוכנה שלה, ממיליארד ל-2 מיליארד דולר במהלך 2007". גם הוא מזכיר את צ'ק פוינט כמועמדת לצד סורספייר.

צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 4.2 מיליארד דולר ומחיר המניה - 17.5 דולר - זהה למחיר בו היא היתה לפני שנתיים בדיוק. למעשה, גם אם בודקים את תשואת מניית צ'ק פוינט לאורך ארבע השנים האחרונות, מגלים שאין שום תשואה, בו בזמן שמדד נאסד"ק קפץ מרמה של כ-1,300 נקודות לפני ארבע שנים, ל-2,160 נקודות - עלייה של כ-65%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully