וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי ענק לדלק: 710 מיליון שקל ברבעון השני

טל לוי

30.8.2006 / 11:24

בית הזיקוק בטקסס תרם 221 מיליון שקל. הנפקת דלק US תרמה 443 מיליון שקל

מכונת המזומנים של יצחק תשובה ממשיכה להדפיס רווחי עתק, העולים אפילו על אלה של הבנק הגדול בישראל. הרווח של קבוצת דלק ברבעון הראשון של 2006 הסתכם לסכום שיא של 710 מיליון שקל - עלייה של 294% לעומת רווחי הרבעון המקביל. הרווח במחצית הראשונה של 2005 מסתכם ביותר ממיליארד שקל - עלייה של 283% לעומת המחצית המקבילה.

קבוצת דלק אוחזת בכמה פעילויות עיקריות: דלק נדל"ן, שדו"חותיה כבר פורסמו, ודלק השקעות, במסגרתה נסחרות חברות כמו מתב, תשתיות, גדות ביוכימיה, קידוחי הדלק והנפט (ובמסגרת זאת גם קידוח ים תטיס) וכמובן דלק רכב. אחזקה נוספת היא דלק USA, שהונפקה בתחילת מאי בוול סטריט ואשר כוללת רשת של כ-350 תחנות דלק בארה"ב (בעיקר באיזור טנסי). קבוצת דלק הודיעה לפני 3 ימים על רכישת השליטה בחברת הביטוח הפניקס. קבוצת דלק ניצלה לאחרונה את האופציה שהיתה בידיה ורכשה עוד 5% ממניות מנורה, כך שסך אחזקותיה בחברת ביטוח זו מגיעות עתה ל-15%.

כל החברות הללו פירסמו דו"חות כספיים נפרדים בשבועות האחרונים. אי לכך, הדו"ח הכספי של החברה שופך אור על התחומים שטרם דווחו, כמו פעילות הדלק בישראל - התופסת נתח זניח מהדו"חות - וכן פעילות הגז הטבעי.

חלק ניכר מן הרווחים מגיע כרווחי הון מהנפקות

בית הזיקוק בטקסס ותחנות התדלוק בארה"ב תרמו רווח נקי של 221 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל במחצית המקבילה. בית הזיקוק בטקסס, אשר לפי הערכות צפוי להיות מונפק בשנה הבאה בשווי של כמה מאות מיליוני דולרים, לא סבל מנזקי סופת ההוריקן לפני כשנה, כך שפעילותו לא נפגעה והוא ממשיך לתרום רווחים נכבדים לקבוצה.

פעילות הנדל"ן תרמה רווח של 129 מיליון שקל לעומת 34 מיליון שקל במחצית המקבילה, והרווחים מתחום הביטוח עלו מ-2 מיליון שקל ל-26 מיליון שקל בתקופה זו. תחום הגז הטבעי עבר להניב רווח של 27 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6 מיליון שקל במחצית המקבילה.

חלק ניכר מן הרווחים מגיע כרווחי הון מהנפקות שונות, אשר הסתכמו בסכום עתק של 552 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל במחצית המקבילה. מדובר ברווח מהנפקת 23% מחברת דלק US בניו יורק לפי שווי של 800 מיליון שקל - כלומר, 443 מיליון שקל. הנפקת 11% מדלק נדל"ן לבנק הפועלים סיפקה רווח נוסף של 123 מיליון שקל, ואילו הקצאת 10% ממניות דלק רכב למנכ"ל גיל אגמון, תרמה רווח של 59 מיליון שקל.

שורת ההכנסות של חברת האחזקות פחות רלוונטית, והיא עמדה על 12.9 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2006, לעומת 8.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, ציין כי הגדלת האחזקות בחברת הפניקס ורכישת חברת הביטוח האמריקאית REPUBLIC, שבוצעה לאחרונה (תמורת 290 מיליון דולר), הינה המשך המגמה של הרחבת הפעילות הפיננסית של הקבוצה.

כמו כן, מוסיף אסי ברטפלד שרכישת חברת הביטוח בארה"ב היא בהתאם למדיניות החברה להרחיב את הפעילות הבינלאומית של הקבוצה במגוון תחומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully