וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדי שב ודורש מכירה מהירה של מניות הבנקים בתבל

ערן גבאי

30.8.2006 / 11:37

הבנקים אמורים היו להיפטר מהמניות כבר בפברואר. יו"ר מועצת הכבלים יכול להורות על חילוט ערבויות במידה והמכירה לא תתבצע

למרות המיזוג המשפטי של חברות הכבלים, הסבלנות של המועצה לשידורי כבלים ולוויין בכל הקשור להסדר המימון של החברות והאחזקות של הבנקים במניות תבל - הולכת ופוקעת. ל-TheMarker נודע כי יו"ר המועצה, יורם מוקדי, שלח בימים האחרונים מכתב לבנקים ולחברת הכבלים בו הוא מאיץ בבנקים לסיים את הסדר המימון בכבלים ואת עניין מכירת מניותיהם בתבל.

כבר בפברואר האחרון תם למעשה המועד שנקבע לבנקים להיפטר ממניות חברת הכבלים תבל, אך בשל העובדה שהבנקים לא הגיעו אז להסכמות ביניהם, ניתנה להם ארכה נוספת. הבנקים השיבו למוקדי כי הם ישלימו את הסדר המימון עד סוף 2006.

מוקדי הזהיר בעבר את הבנקים ואת חברות הכבלים כי אינו מתכוון להמשיך ולהאריך לבלי סוף את המועד למכירת המניות וכי זמן של שנתיים שניתן לבנקים הוא די והותר. מאז כאמור חלפה לה עוד חצי שנה, מבלי שהושג הסכם. כל זמן שהבנקים לא מוכרים את האחזקות שלהם בתבל, חברת הכבלים תבל נמצאת, למעשה, במצב של הפרה טכנית מול המועצה לשידורי כבלים ולוויין ומכאן כוחו של מוקדי לכפות על הכבלים את המכירה.

לכאורה, רשאי מוקדי לנקוט בצעדים נגד הכבלים בגין הפרה של חובת המכירה בזמן. באפשרותו להורות הן על חילוט של הערבות שהפקידו הכבלים במועצה בגובה 27 מיליון שקל, או על חיוב החברות להוציא אזהרה ברורה להתניית הרישיון שלהן.

בדו"חות מתב האחרונים נכתב, כי אמות המידה הפיננסיות ועניין הבטוחות שיקבלו הבנקים בגין מסגרת האשראי של הכבלים נותרו עדיין פתוחות למשא ומתן, ועל כן מועד השלמת מיזוג הכבלים נדחה לאוקטובר.

בהסכם העקרונות בין בעלי המניות בכבלים לבין הבנקים נקבע כי החברה הממוזגת לא תפרע את חובה לבנקים - כ-3.1 מיליארד שקל - לפני 2009. לחברת הכבלים הממוזגת תועמד מסגרת אשראי נוספת של 640 מיליון שקל כשיושלם המיזוג, לטובת מימון פעילותה השוטפת של החברה. לחברת הכבלים יהיה חוב פיננסי של כ-4,037 שקל למנוי בעוד שעסקות המיזוג התבצעו לפי שווי מנוי כבלים של כ-6,277 שקל.

סאגת מיזוג הכבלים נמשכת כבר ארבע וחצי שנים, מאז נזקקה תבל לצו הקפאת הליכים כדי לשרוד. תבל הועברה אז לבנקים הנושים (100%), אך השתלטות זו הוגבלה במכירת המניות עד סוף 2005. במאי השנה אושר משפטית מיזוג הכבלים, אך כאמור נמשכים עדיין הדיונים על הגעה להסכם בעניין מימון חברת הכבלים הממוזגת. שני רגולטורים נוספים שאמורים להשמיע את קולם בעניין הם המפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully