וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרו שוב דוחה את פרסום הדו"חות

עומרי כהן

30.8.2006 / 14:35

רואי החשבון של תרו דורשים מינוי חוקר חיצוני לפני שיחתמו על הדו"חות המתוקנים ל-2005

גל של שמועות אופף בתקופה האחרונה את חברת התרופות, תרו. על פי המרכזית שבהן, שכרה תרו בנק ההשקעות שיחפש עבורה קונה, אולם החברה עצמה מסרבת לפי שעה להתייחס לכך ומשאירה את השוק כולו בערפל. במקביל, היא דחתה אתמול שוב את מועד הגשת הדו"ח הכספי המורחב (20-F) שלה לשנת 2005, לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC).

במקור, אמור היה הדו"ח להיות מוגש עד סוף יוני, אולם עוד קודם לכן דיווחה תרו כי רואי החשבון שלה, משרד קוסט, פורר גבאי וקסירר הישראלי מקבוצת ארנסט אנד יאנג גלובל, נדרשים לבצע עבודה נוספת על הדו"ח, אשר קשורה לבחינת תהליכי ההערכות החשבונאיות של סעיף הלקוחות במאזן החברה.

העבודה הנוספת, התבררה באמצע יולי כהפחתה ניכרת בהכנסות וברווחים בשנים 2003 ו-2004, עקב מדיניות מתירנית של הכרה בהכנסות. החזרות סחורה מצד לקוחות אילצו את תרו אז למחוק הכנסות שרשמה קודם לכן, ולהפחית בשל כך במאזן את היקף הלקוחות שקיבלו ממנה סחורה, אולם טרם שילמו עליה. תרו הסבירה אז,כי מידע נוסף שלא היה בידיה בעבר ושהתקבל כעת מלקוחות מסוימים, איפשר לה להעריך טוב יותר את היקף יתרת הלקוחות בשנים הקודמות. בשוק העריכו אז, כי מידע במסגרת עריכת הסכמים חדשים על לקוחות, קיבלה תרו נתונים מעודכנים על היקף המלאים שברשותם, ויכלה להעריך טוב יותר את היקף ההפרשות שתידרש לבצע עבור החזרת סחורה והנחות לספקים.

במקביל פירסמה תרו תוצאות שנתיות מקדמיות ל-2005, אשר הצביעו על צפי להכנסות של 305-295 מיליון דולר ולרווח נקי של 16-14 מיליון דולר. היא הדגישה, כי היא קרובה להשלמת הדו"ח ל-2005 ומתכננת להגישו באוגוסט. אולם אמש פירסמה תרו הודעת דחייה נוספת ואף נמנעה מלנקוב תאריך יעד לפרסום הדו"ח.

"במסגרת ההתקדמות בעריכה המחודשת של הדו"חות, רואי החשבון העצמאיים של תרו ביקשו כי ועדת הביקורת תשכור יועץ חיצוני לחקור את הנסיבות הקשורות לעריכת הדו"חות. החקירה נמצאת בעיצומה וצפויה להגיע למסקנות בספטמבר", הסבירה תרו בתמציתיות אופיינית את הסיבות לדחייה הנוספת. את הדו"חות היא צפויה להגיש כעת רק לאחר השלמת עבודת רואי החשבון. בינתיים, היא חזרה פעם נוספת על התוצאות השנתיות המוערכות ל-2005, אותן פרסמה כאמור ביולי.

על רקע דחיית פרסום הדו"חות עומדת תרו בפני הדחה מבורסת נאסד"ק. באחרונה קיבלה החברה התרעה ראשונה מהנהלת הבורסה בנוגע למחיקת מניותיה מהמסחר, ובעקבותיה ביקשה להגיע לשימוע בפני ראשי נאסד"ק. לאחר השימוע, עשויה החברה לקבל תאריך יעד חדש להגשת הדו"חות, אולם חרב ההדחה שרירה וקיימת.

מניית תרו, אשר סובלת מתחילת 2004 מסנטימנט שלילי מובהק, נהנתה בחודש האחרון מעדנה מסוימת, שהתבטאה בזינוק של כ-40%, על רקע פרסום התוצאות המקדמיות ל-2005 ועקב השמועות בנוגע לרכישתה האפשרית. אתמול נסחרה המניה במחיר של 13.7 דולר, המשקף לתרו שווי של כ-400 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully