וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוכה ומרוויחה: קשת הרוויחה 3.6 מ' ש' בינואר-יוני

רוני קורן-דינר

30.8.2006 / 15:31

כך עולה מדו"חות לאומי שמחזיק כ-28% מהזכיינית. קשת: ברבעון השני לא נרשם רווח - רק ברבעון הראשון

זכיינית ערוץ 2 קשת הרוויחה במחצית הראשונה של 2006 סך של 3.6 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות בנק לאומי. לאומי ושות' מחזיק בקשת כ-28%, ובדו"חות המתפרסמים היום נכתב, כי קשת תרמה לרווחיו כמיליון שקל במחצית השנה, כך שמחישוב רווחי קשת עולה כי הרוויחה כ-3.57 מיליון שקל בתקופה זו. לאומי לא פירסם את רווחי הזכיינית בשנת 2005, אך בשנת 2004 הרוויחה הזכיינית 30 מיליון שקל.

זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת, וכן ערוץ 10, זועקות מזה תקופה ארוכה, כי נקלעו למשבר חמור. רשת הפסידה בשל ההיערכות למכרז בשנת 2005 7.9 מיליון שקל. על פי הערכות, הפסידה הזכיינית כמה מיליוני שקלים נוספים מתחילת 2006. ערוץ 10 הפסיד כ-22 מיליון דולר ב-2005, וצפוי להפסיד 30 מיליון דולר עד סוף השנה. בקשת לא דיווחו על התוצאות בשנה שעברה, וכעת טוענים כי ברבעון השני לא נרשם רווח, אלא רק ברבעון הראשון.

הזיכיון החדש בערוץ 2 החל בנובמבר 2005, ושישה חודשים בלבד לאחר מכן נקלע ענף הטלוויזיה המסחרית למשבר. על אף העובדה שהרייטינג בערוץ 2 עלה בכ-20% בשעות הפריים-טיים יחסית לתקופה שלפני המכרז, מסרבים המפרסמים לשלם יותר ולוחצים על הזכייניות להוריד מחירים, אחרת יפנו לפרסום באמצעי מדיה אלטרנטיוויים, דוגמת האינטרנט.

זכייניות ערוץ 2, בשיתוף עם ערוץ 10, יזמו פורום חירום משותף ויצאו למאבק ברשות השנייה. זאת, כדי לקבל הקלות בתנאי הזיכיון. מלחמת לבנון השנייה, שצימצמה בבת אחת את מספר הקמפיינים בטלוויזיה בחצי ואילצה את הזכייניות להוציא 40% יותר על שידורי חדשות, הרעה את מצבם עוד יותר וכעת הם צפויים לחדש את המאבק.

יו"ר הרשות השנייה נורית דאבוש, מנסה מצדה להסדיר בחוק, כי לרשות תהיה סמכות להטיל קנסות כספיים על הזכייניות במידה שלא יעמדו במחויבויותיהן. כמו כן, היא פועלת להסדיר בחקיקה את שוק העמלות שמקבלים משרדי הפרסום מזכייניות הטלוויזיה המסחרית. במסגרת המהלך, שכרה הרשות את שירותיו של עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully