וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון הצמיחה הרבעוני בארה"ב תוקן כלפי מעלה ל-2.9%

רויטרס

30.8.2006 / 16:36

כלכלנים ציפו כי הנתון הראשוני שפורסם ביולי, 2.5%, יתוקן לצמיחה של 3% בתמ"ג

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב של 2.9% ברבעון השני - קצב מהיר יותר מהנתון הראשוני שפורסם ביולי - 2.5%, אך איטי מתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 3%. גידול בהשקעות ההון פיצה על ירידה בבנייה בשוק הדיור, אך עדיין מדובר ברבעון הצמיחה האיטי ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2004, להוציא את הרבעון הרביעי של 2005 שהושפע מנזקי ההוריקן קתרינה.

העלייה במדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), לא כולל מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - תוקנה מעט כלפי מטה: מ-2.9% ל-2.8%. מדובר בעלייה החדה ביותר של המדד מאז הרבעון הראשון ב-2001.

הסימנים להאטה בשוק הדיור מתחילים להצטבר - ההשקעות במבני מגורים ירדו ב-9.8%, הירידה החדה ביותר זה 11 שנים. עם זאת, בהשקעות העסקים בבניינים ומפעלים נרשם גידול של 22.2% - הגדול ביותר זה 12 שנים. גם ההשקעות במלאים ובייצוא גדלו ברבעון השני, אך השקעות ההון בציוד ותוכנה ירדו באופן חד מהצפוי במקור - 1.6%. רווחי החברות עלו ב-2.1% ברבעון השני, עלייה קטנה מהצפוי, והרבה פחות מעלייה של 14.8% שנרשמה ברבעון הראשון של השנה.

הבנק הפדרלי מסתמך על האטה בצמיחה הכלכלית לבלימת האינפלציה בארה"ב. לפי דיוני הבנק הפדרלי בתחילת אוגוסט, כאשר השהה את העלאות הריבית לראשונה זה שנתיים, נראה כי בכיריו חוששים מהאינפלציה, אך מעוניינים לראות נתונים כלכליים נוספים בטרם יחליטו על העלאות ריבית נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully