וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדש הגיש תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים: חברת תנובה יצרה הסדר כובל עם עוף חיפה

הארץ

1.8.2001 / 8:24

טוען כי לצורך ההתקשרות עם עוף חיפה הקימה תנובה חברת קש בשם תנובשות, שדאגה לייצג את האינטרסים של תנובה בתוך עוף חיפה

מאת בן ציון ציטרין

התעשיין משה בדש הגיש ביום שלישי תלונה רשמית לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, נגד תנובה, בטענה שהקונצרן פועל בתחום הבשר תוך הפרת חוק ההגבלים העסקיים.

לדברי בדש, השותפות שתנובה יצרה ב-92' עם חברת עוף חיפה היתה מיזוג חברות מוסווה, ללא אישור הממונה, תוך יצירת הסדר כובל וניצול לרעה של מעמדה כמונופול. בדש צירף לתלונתו מסמכים המאששים את החשדות, והוא מבקש מהממונה לפתוח בחקירה מקיפה בפרשה.

לטענתו, לצורך ההתקשרות עם עוף חיפה הקימה תנובה חברת קש בשם תנובשות, שדאגה לייצג את האינטרסים של תנובה בתוך עוף חיפה.

בעלי המניות בחברה היו עו"ד אורי ינובסקי ומשרד ש. פרידמן ושות' המשמשים כיועצים משפטיים של תנובה. לאחר מכן יצרה תנובה, באמצעות חברת תנובשות ובצוותא עם עוף חיפה, את שותפות עוף חיפה 1992 ובכך למעשה התמזגה תנובה באמצעות תנובשות עם עוף חיפה.

לדברי בדש, הפרשה נחשפה במקרה, במסגרת התדיינות שיפוטית בין בדש לתנובה. בתגובה לבקשת מפרק פיקנטי, התשלובת שהקים בדש, ציינו באי כוחה של תנובה כי "חברת תנובשות פעלה כנאמן של ובעבור חברת תנובה".

כמו כן אמר בדש, כי מנהל המחלקה הכלכלית של תנובה אליעזר גלבוע, מנהל החשבונות של תנובה משה מלכיאלף ועובד בכיר בקונצרן, מאיר ברנד, שימשו כולם כדירקטורים בשותפות עוף חיפה 1992.

על פי חוק ההגבלים העסקיים, נדרש אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים לפני ביצוע עסקאות של מיזוג בין חברות או יצירת הסדר כובל ביניהן, וזאת על מנת למנוע מצבים של ניצול לרעה של כוחם של תאגידים גדולים כנגד האזרח הקטן.

מתנובה נמסר בתגובה כי "בדש הוא פושט רגל סדרתי, המנסה להעלות פרשיות שונות כמנוף להתנגחות מול תנובה. זאת משום שהחברה סירבה בעבר להענות לבקשותיו להקלות לגבי חובות שיצר כלפיה בסך 7-6 מיליון שקל; לתנובה לא הגיעה כל פנייה בנושא מהממונה וכאשר תגיע הפנייה יגיבו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully