וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף נחלש ב-0.1% ל-803 נקודות

עומר שרביט

31.8.2006 / 18:02

בשמונת החודשים הראשונים של השנה מדד המעו"ף נחתך ב-2.4% ומדד הנדל"ן המריא ב-40%

בתום שבועיים להפסקת האש בלבנון ועם סיום דיווחי החברות בבורסה על תוצאות הרבעון השני, שוק המניות בתל אביב ננעל היום ביציבות מנומנמת, כיאות לחודשי הקיץ.

הבורסה חותמת היום שמונה חודשי מסחר, שבסיכומם ירד מדד המעו"ף ב-2.4% ואילו מדד תל אביב 100 איבד שיעור קטן יותר של כ-0.4%. לשם השוואה, מדד הדאו ג'ונס מתחילת השנה תשואה חיובית של 5.6% ואילו הנאסד"ק ירד ב-1.4%.

החברות בבורסה הציגו ברבעון השני את הרווחים הגבוהים ביותר בשנים האחרונות. חברות המעו"ף רשמו קפיצה של 36% ברווחיהן ל-7.2 מיליארד שקל. את מרבית הרווח ל-25 הגדולות תורם מגזר הבנקאות שנהנה מרווחים חד פעמיים, וחברות מקומיות אחרות כמו בזק או קונצרן אי.די.בי שרוב פעילותו עדיין בארץ.

הבנקים והחברות המוטות כלפי המשק המקומי נשענות במידה רבה על משקי הבית, ורווחי השיא בולטים על רקע העובדה שהשבוע התחוור כי מדינת ישראל שוברת שיאים גם ברמות העוני והאי שוויון מבין מדינות המערב. בנוסף, הצמיחה הגבוהה ברבעון השני עומדת בצל עליית שיעור האבטלה במשק ברבעון ל-8.9%, לאחר מגמת ירידה בשנתיים האחרונות.

למרות רווחי העתק ממכירת הנכסים, מדד הבנקים שסחף את השוק אשתקד, רשם מתחילת השנה תשואה שלילית של 7.6%. מנגד, מדד מניות הנדל"ן 15 הניב את התשואה הגבוהה ביותר ונסק בלמעלה מ-40%. בשוק המט"ח, השקל התחזק מתחילת השנה מול הדולר בכ-5%, ואילו היורו דווקא התחזק מול השקל בכ-3%, בצל הערכות של בנק ישראל כי לא צפוי שינוי בריבית בשנה הקרובה כפי שנגזר מנתוני שוק ההון.

בימים האחרונים נרשם מסחר דליל למדי, כאשר מרבית הפעילים עדיין בחופשה וכך גם היום. מדד המעו"ף, שמדשדש סביב 800 הנקודות מזה זמן, ננעל כמעט בלא שינוי וירד ב-0.1% ל-803 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.1% לרמה של 820 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-750 מיליון שקל בלבד. מגמה יציבה נרשמה גם בשוק המט"ח כאשר הדולר הרציף נחלש מול השקל ב-0.1% והיורו השיל 0.2%.

בשוק הסולידי נרשמת מגמה חיובית: השחר הארוך במח"מ של 7 שנים הוסיף 0.3% ותשואתו ירדה ל-6.44%, והגליל הארוך בתשואה של כ-18 שנה נסחר בעלייה של 0.3% ותשואתו יורדת ל-3.97%.

מניות הבנקים מובילות את טבלת הסחירות במגמה שלילית, כאשר מניית בנק לאומי, שפירסם אתמול דו"ח פושר, איבדה 0.4%, ופועלים ירדה ב-0.2%. HSBC הוריד הבוקר את המלצתו ללאומי ל"נייטרלי", לאחר שפירסם המלצה שלילית לפועלים בתחילת השבוע.

מניית דיסקונט, ירדה ב-0.9% אף היא, לאחר שנסחרה בעלייה מוקדם יותר. דיסקונט שיגר היום את דו"חותיו הכספיים לבורסה. דיסקונט נהנה מרווח ההון של מכירת אילנות דיסקונט והציג עלייה של פי 2.2% ברווח הנקי הרבעוני ל-189 מיליון שקל, ותשואה על ההון בגובה של 13.6%.

כלל תעשיות הוסיפה 1.8%, לאחר שדיווחה על השקעה של 20 מיליון דולר בסטארט אפ אמריקאי של תקשורת אלחוטית.

במגזר הכימיה, טבע מכתשים אגן וכי"ל ננעלו כמט בלא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully