וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית הבקדייטינג: שניים מבכירי קומברס לשעבר טוענים לחפותם; אתר ה-FBI עודכן בפוסטר של אלכסנדר

שירלי יום-טוב

31.8.2006 / 12:32

שניים מבכירי חברת ברוקייד לשעבר, המואשמים בסעיפים דומים, טוענים אף הם לחפותם



בוול סטריט מדברים אמנם על מאות חברות שמעורבות בשערוריית הבקדייטינג - בחירה סלקטיווית רטרואקטיווית של תאריכים להענקת אופציות ? אבל עד כה הוגשו כתבי תביעה רק נגד חמישה מנהלים בכירים לשעבר, שלושה מהם בכירים לשעבר בקומברס. השמות כבר מוכרים: קובי אלכסנדר, לשעבר היו"ר והמנכ"ל, דיויד קריינברג, לשעבר סמנכ"ל הכספים וויליאם סורין, לשעבר מזכיר החברה.



שני הבכירים הנוספים נגדם הוגש כתב תביעה היו בכירים ב-Brocade Communications, (סימול BRCD)חברת תוכנה מקליפורניה בשווי שוק של 1.7 מיליארד דולר. גרג רייס, המנכ"ל לשעבר, וספטני ג'נסן, לשעבר סגנית נשיאה למשאבי אנוש, מואשמים בעבירה על שורת סעיפים הכוללים הונאה בניירות ערך, זיוף מסמכים והגשת דו"חות כספיים כוזבים.



בעוד ה-FBI ממשיך לחפש אחר אלכסנדר ה"נמלט", ההליך המשפטי נגד הארבעה האחרים מתקדם. בשבוע שעבר טענו קריינברג וסורין לחפותם בפרשה, ואתמול עשו כך גם שני בכירי ברוקייד. סורין וקריינברג התייצבו למעצר ביום הגשת כתב התביעה, אך שוחררו בערבות של מיליון דולר לכל אחד.



מה שמסתמן כמעניין הוא קו ההגנה של שני בכירי ברוקייד לשעבר, ואפשר אולי ללמוד ממנו על קו ההגנה הצפוי של בכירי קומברס לשעבר. לפי דיווחים בעיתונות האמריקאית, רייס מברוקייד אינו מתווכח על העובדה שאופציות שניתנו לעובדים חדשים, למשל, עברו בקדייטינג, כך שהסיכוי לגזירת רווחים מהן עלה. אבל פרקליטו של רייס טוען שהתובעים יהיו חייבים להוכיח שהמנהלים ידעו שהם מפרים את החוק ושהם התכוונו ביודעין להונות את המשקיעים. הוא טען שהסיבה העיקרית לפעולותיו של רייס היתה למשוך עובדים מוכשרים בתקופת הפריחה של ההייטק, בה חברות בעמק הסיליקון נאבקו אחת בשנייה על השגת עובדים. לפי דברים שאמר השופט בפרשת ברוקייד, המשפט עשוי להתחיל בקיץ הבא.



לא ידוע עדיין מה יהיה קו ההגנה המרכזי במשפט הצפוי לקריינברג, סורין ואלכסנדר, אם ייתפס, אולם אלכסנדר כבר צוטט בכתב התביעה בקשר למניע אפשרי לבקדייטינג. הוא אמר ש"כולם בעמק הסיליקון עשו זאת" והיה עליו לעשות כן כדי להצליח לגייס לחברה עובדים.



ביחס לפרשת ההימלטות של אלכסנדר אין כרגע פרטים חדשים. את סיפורו של החוקר משה בולר על איתורו של אלכסנדר בסרי לנקה אפשר למצוא בכל מדיה אפשרית בארה"ב ? הוא אף התראיין לטלוויזיה של רשת בלומברג בשבוע שעבר ? אבל מרבית כלי התקשורת האמריקאים הטילו ספקות באמינות הדיווח שלו. הם גיבו את ספקנותם בתגובות מצד גורמים רשמיים שטענו כי הדיווח נבדק אך ההערכה היא שאלכסנדר לא הגיע לסרי לנקה.



בינתיים, אתר ה-FBI עודכן בפוסטר של קובי אלכסנדר, ובו פרטים על מראהו החיצוני ותמונתו. שמו ותמונתו של אלכסנדר נוספו גם לרשימת המבוקשים של ה-FBI, תחת הכותרת Crime Alert.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully