וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: לא אביע עמדה באשר להמשך כהונת הנשיא

יובל יועז

31.8.2006 / 12:36

היועמ"ש השיב לח"כ אברהם, שביקשה שיכין חוות דעת משפטית בעניין היקף סמכויותיו בתקופה זו



מאת יובל יועז וגדעון אלון



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, השיב היום לפניית יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), באשר לסמכויות נשיא המדינה, משה קצב, עקב חקירתו. לדברי מזוז, בשלב זה, שבו הנשיא עדיין נחקר, אין מקום להביע עמדה בשאלת המשך תפקודו. "היועץ המשפטי לממשלה אינו רואה מקום להביע עמדתו באשר להמשך כהונת הנשיא, או באשר לצורך בהטלת הגבלות על סמכויותיו, לפחות בשלב זה", נמסר בהודעה מלשכתו.



אברהם ביקשה ביום שני ממזוז להכין חוות דעת משפטית בעניין היקף סמכויותיו של קצב בתקופה שבה מתנהלת נגדו חקירה פלילית בחשד לאונס. אברהם ביקשה ממזוז להתייחס לשאלה, האם מותר לנשיא לטפל בחנינות ולהשתתף בטקס השבעתה של השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון.



ח"כ אברהם, שהוועדה שבראשותה מוסמכת לדון בהדחת הנשיא לבקשת 20 חברי כנסת, ציינה בפנייתה למזוז, כי היא מצפה לקבלת חוות דעת זו בטרם תחליט כיצד לפעול כיו"ר ועדת הכנסת. ח"כ אברהם אמרה ל"הארץ", כי מן הראוי שמזוז ינחה גם את הנשיא בתקופה זו של חקירה משטרתית, כפי שהנחה את שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, לאחר שהחלה חקירתו. במקרה זה נמנע מזוז מלהורות לרמון להתפטר או לצאת לחופשה, אך הורה לו שלא לעסוק במרבית ענייני המשרד בתקופת החקירה.



אברהם קראה לנשיא לצאת לחופשה



בשלב זה אין בכוונתה של ח"כ אברהם לכנס את ועדת הכנסת כדי לדון בנושא הדחתו של הנשיא משום שטרם הוגשו לה 20 חתימות של ח"כים הדרושות להליך זה. אברהם אמרה כי גם אם יוגשו לה החתימות הנדרשות היא לא תכנס את הועדה לדון בבקשת ההדחה עד שהמשטרה תסיים את חקירת הנשיא. "אינני חושבת שיהיה זה נכון להתחיל בהליך של הדחה כל עוד נמשכת חקירתו של הנשיא והוא נהנה מחזקת החפות".



עם זאת קראה ח"כ אברהם לנשיא "להציל את כבוד מוסד הנשיאות ולצאת לחופשה עד לתום החקירה". היא הדגישה כי הדבר אינו פוגע בחזקת החפות לה זכאי הנשיא, אולם יציאתו לחופשה יהיה כדי לשמור על מוסד הנשיאות. לפי חוק יסוד: הנשיא, יכול הנשיא לפנות לוועדת הכנסת ולבקש ממנה לצאת לחופשה לפרק זמן של שלושה חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully