וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק סביב עמלות משרדי הפרסום מתחמם

איילה צורף

31.8.2006 / 12:59

אילן שילוח: אפתח בפני שטרום את הספרים כדי שיראה את גובה העמלות ויבין שהנתונים רחוקים מאד ממה שנדמה

"אני מוכן לפתוח בפני דרור שטרום את כל הספרים החשבונאיים של מקאן אריקסון ולהראות לו את הנתונים האמיתיים של תעשיית הפרסום, כדי שיראה במו עיניו שהנתונים רחוקים מאד ממה שנדמה להרבה אנשים", כך אומר הבוקר ל-TheMarker אילן שילוח, מבעליה של קבוצת הפרסום מקאן אריקסון, שהיא גם רוכשת המדיה (כלומר, שטחי הפרסום וזמן האוויר לפרסום) הגדולה בישראל.

עד כה נותרו נתונים אלו חסויים יחסית, ובמשרדי הפרסום, בחברות המסחריות, בגופי השידור, בעיתונים ובאתרי האינטרנט יודעים כל אחד על חלקו היחסי בשוק בלבד. במידה ששטרום - העוסק בבדיקת נושא העמלות בעבור הרשות השנייה (הרגולטורית של ערוצים 2 ו-10) - יבקש גם ממשרדי פרסום נוספים להציג בפניו ספרים, כמו גם מגופי השידור רשת, קשת וערוץ 10, זו תהיה הפעם הראשונה שגורם אובייקטיווי לומד להכיר את גובה העמלות שמקבלים משרדי הפרסום בצורה יסודית ועמוקה.

בתגובה להכרזה של שילוח על נכונות לפתוח בפניו את הספרים של מקאן אריקסון, אמר הבוקר שטרום: "שיתוף פעולה כזה הוא חיובי, ומסייע להעמיק את הבדיקה בנושא. צוות הבדיקה שיעסוק בנושא עמלות משרדי הפרסום יצטרך לעמוד על גובה העמלות המדויק, בטרם נפרסם מסקנות".

ל-TheMarker נודע כי לראשונה מאז דאבוש מכהנת בתפקיד יו"ר הרשות השנייה, ישבו שילוח ודאבוש לפגישת עבודה. שילוח ודאבוש אישרו את קיומה של הפגישה. בעבר היו מתחים רבים בין מקאן אריקסון ושילוח עצמו ובין ראשי הרשות השנייה, וגם כעת הוא מתבטא לעיתים קרובות נגד נחיצותה של האחרונה, ועל בזבוז הכספים האדיר שלדעתו מתרחש בה.

הבוקר הפגינו השניים אווירה מפוייסת: "הבעתי בפני דאבוש את החשש שלי לגורלה של עתיד הטלוויזיה המסחרית בישראל", אומר שילוח. "ניסיתי להעביר מסר לפיו הפתרון שלה למשבר הטלוויזיה המסחרית, העיסוק בעמלות משרדי הפרסום, לא יפתור את הבעיה העמוקה והשורשית של תוצאות מכרז ערוץ 2. החלפנו דעות על הדרכים להוצאת הטלוויזיה המסחרית מהבוץ. מדובר יהיה בתהליך וולנטרי בו כל השחקנים בשוק יצטרכו לתרום את חלקם - הרגולציה תצטרך להתגמש, משרדי הפרסום יצטרכו לוותר על עמלות ועל כסף, וזכיינים יהיו חייבים להתייעל כדי לפתור את הבעיה".

לדברי דאבוש: "הבדיקה בנושא העמלות שעורך דרור שטרום (מי שהיה הממונה על ההגבלים, א.צ) תמשיך להתקיים, ולא אגבש מסקנות עד אשר לא אקבל את מסקנותיו כאיש מקצוע. הפגישה עם שילוח היתה חשובה מאד, ואני מקווה שהקשר איתו יימשך".

כתב וואלה! עסקים מוסיף:

כזכור, בשבועות האחרונים פרסמנו כי הרשות השנייה מקדמת חקיקה שתאסור על קשת, רשת וערוץ 10 לשלם עמלות למשרדי הפרסום. במסגרת המהלך שכרה הרשות את מי שהיה הממונה על ההגבלים, עו"ד דרור שטרום כדי לעזור בקידום החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully