וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוייקט Yoo: חבס מכרה בחודשיים דירות ב-92 מ' שקל

אסף רותם

31.8.2006 / 13:03

הרווח הגולמי ממכירת דירות בפרוייקט הגיע לכ-29 מ' ש' במחצית הראשונה של 2006. הציגה ברבעון השני רווח של 161 אלף שקל

לאחר רבעון ראשון חזק בו רשמה חברת הנדל"ן חבס רווח נקי של 14.6 מיליון שקל תחת הכנסות של 140 מיליון שקל, חתמה החברה את הרבעון השני עם רווח נקי זעום של 161 אלף שקל, תחת הכנסות של 48 מיליון שקל.

למרות זאת, הקבוצה הציגה תזרים מזומנים חזק ברבעון השני של כ-56 מיליון שקל. זאת, משום שחבס - העוסקת בעיקר בייזום בנייה - נהנתה מהעברה בפועל של כספים עבור דירות בפרויקט Yoo שמכירתן הוכרה לדו"ח הרווח וההפסד כבר ברבעון הראשון. לא פחות חשובה מהדו"ח עצמו היתה הודעת החברה כי מכרה בחודשי המלחמה בצפון יולי-אוגוסט דירות ב-92 מיליון שקל, שיוכרו ברבעון השלישי. כזכור, ברבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות בהיקף זהה מהפרויקט.

ככל חברת ייזום נדל"ן למגורים, יכולה חבס להכיר בהכנסות ממכירת דירות רק לאחר שנמכרו 75% מהדירות ולאחר שנבנה 50% מהפרויקט. לפיכך, ההכנסות אינן מתחלקות באופן שווה בין הרבעונים, אלא תלויות בתקנים חשבונאיים.

פרויקט Yoo מעורר עניין רב בשוק דירות היוקרה, וזכה להצלחה חרף מיקמו הרועש, בצומת דרך נמיר, רחוב ההלכה ובסמוך לנתיבי איילון.

ההכנסות שהוכרו עד כה במחצית הראשונה משקפות את מחירי הדירות שנמכרו בתחילת הפרויקט, אולם מאז עלו מכירות הדירות בפרויקט - עלייה שצפויה לבוא לידי ביטוי ברווחיות גבוהה יותר. חבס ציינה עוד בדו"ח הקודם כי תוצאות ממכירת מגדלי Yoo יבואו לידי ביטוי לאורך שלוש שנים. בדו"ח הנוכחי ציינה כי הרווח הגולמי ממכירת דירות במגדל הראשון בפרויקט הגיע לכ-29 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006. רווחיות זו, כאמור, צפויה לעלות עם הכרת החברה במכירות נוספות. הונה העצמי של החברה הסתכם ב-164 מיליון שקל, ומימן כ-26% מהמאזן.

הרצל חבס, מנכ"ל החברה: "חרף חוסר הוודאות ששרר בזמן המלחמה, ההצלחה של Yoo Tel-Aviv נמשכת. ההתקדמות בבניית הפרויקט ממחישה לאנשים את ציון הדרך שהוא מהווה בשוק הנדל"ן היוקרתי בישראל. התקופה האחרונה מאופיינת בביקושים חזקים מאד - לאור פתיחת מכירת הדירות במגדל השני בפרויקט - ובקרוב צפויה עליית מחירים נוספת".

מתחילת השנה טיפסה מניית חבס ב-29% ושווייה כיום כ-390 מיליון שקל. מדד נדל"ן 15 טיפס בתקופה האמורה ב-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully