וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות מימון של 4 מיליון שקל על איגרות חוב חיבלו ברווח של מעברות: המניה ירדה ב-18% מתחילת השנה

שרון שפורר

31.8.2006 / 14:26

למרות עלייה של 12% בהכנסות ל-96.4 מיליון שקל, הרווח הרבעוני ירד ל-4.2 מיליון שקל



חברת מעברות השלימה שלוש שנים של שיפור בפעילות ובנתחי השוק, גם על רקע קריסת המתחרה העיקרית רמדיה. עם זאת, אחרי שנה מצוינת ב-2005, עברה על מחצית ראשונה לא קלה ב-2006.



החברה דיווחה היום אמנם על עלייה מרשימה של כ-22% בהכנסות בחודשים ינואר-יוני ל-212 מיליון שקל, שאפיינה כמעט את כל המוצרים (מוצרי מזון לחיות, תחליפי חלב ותוספי תזונה), מלבד מגזר המוצרים הקנויים (יבוא טונה, פירות וירקות בקופסאות שימורים). עיקר העלייה נבע מאיחוד הפעילות של אלטמן בתחום התזונה הבריאה (תוספי המזון) בשנה שעברה. הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה עלו ב-12.3% ל-96.4 מיליון שקל.



יחד עם זאת, על אף השיפור בשורה העליונה, בשורה התחתונה הציגה מעברות ירידה של 17% ברווח במחצית הראשונה של השנה ל-10 מיליון שקל והרווח הרבעוני ירד בכ-24% ל-4.2 מיליון שקל. מעברות נמצאת בשליטת חברי קיבוץ מעברות (כ-69%).



ברקע ההרעה ברווחיות מעברות, ניצבו שני גורמים עיקריים: הראשון, ירידה ברווחיות במגזר החקלאות; והשני, גידול בהוצאות המימון בגין איגרות חוב ואשראי מתאגידים בנקאיים לזמן קצר. הוצאות המימון של מעברות הסתכמו בתקופה החולפת ב-3.7 מיליון שקל מול סכום שולי של כ-170 אלף שקל בלבד במחצית המקבילה. הכנסות המימון נהנו מ-1.9 מיליון שקל על תיקי השקעות, אבל סבלו מהוצאות על איגרות חוב של החברה ב-4 מיליון שקל.



בקופת המזומנים של מעברות נותרו בתום הרבעון השני של השנה 9.3 מיליון שקל בלבד, מול כ-39 מיליון שקל שנה קודם לכן, כשהירידה מוסברת בעיקר בדיווידנד בן כ-8 מיליון שקל שחילקה החברה, ובמקדמה למפעל חדש ליצור מטרנה בסך של 6.6 מיליון שקל.







מניית מעברות בלטה ב-2005 עם זינוק מרשים של כ-60%, עלייה שדומה לה השלימה גם בשנתיים לפני כן - כשבינואר 2006 נגעה בשיא של 27 שקל למניה. השנה, לעומת זאת, ההרעה בפעילות החברה שלחה את המניה מטה ב-18% בתוך שמונה חודשים, למחיר של 21 שקל למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-175 מיליון שקל. בית ההשקעות אלטשולר שחם הוא בעל עניין בחברה, המנוהלת על ידי יגאל גלי, עם אחזקה של מעט יותר מ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully