וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל קריביאן שבבעלות איל עופר תרכוש את חברת השיט הספרדית פולמנטור ב-700 מיליון יורו

רויטרס

31.8.2006 / 15:01

מניית רויאל זינקה ב-6.1% עקב ההודעה על הרכישה



רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם בבעלות משפחת עופר, תרכוש את חברת שיט התענוגות ותיירות הגדולה בספרד, פולמנטור (Pullmantur), בסכום של 700 מיליון יורו (898.5 מיליון דולר). הדיווח על הרכישה הקפיץ את מניית רויאל ב-6.1% (RCL.OL). עדכון חיובי יותר של התחזית לרבעון השלישי של רויאל תרם גם כן לעליית המנייה. רויאל תשלם 430 מיליון יורו במזומן ותיקח על עצמה את חובות פולמנטור בסכום של 270 מיליון יורו.



פולמנטור מפעילה חמש ספינות באירופה ובאמריקה הלטינית ותישאר מותג עצמאי גם לאחר הרכישה. המהלך מאפשר הזדמנות טובה לרויאל קריביאן לבסס את נוכחותה בשוקי אירופה ואמריקה הלטינית ולהרחיב את פלח השוק הספרדי, לדברי אנליסטים.



שוק שיט התענוגות האירופאי עלה בקצב של 12% בממוצע לשנה בעשר השנים האחרונות, ואילו עתה הוא צומח בקצב של 20% לשנה. השוק הספרדי פחות מפותח משוקי בריטניה וגרמניה, לכן הוא נחשב כבעל פוטנציאל גבוה.



רויאל קאריביאן מצפה להשלים את עסקת הרכישה עד לסוף השנה, תלוי באישור רגולטורי. רויאל מצפה שהרכישה לא תשפיע על הרווח למניה ב-2007 ויתכן ותביא לגידול ברווח. בהתחשב שהרבעון הרביעי בד"כ חלש בקרב חברת פולמנטור הספרדית, רויאל מצפה שההשפעה הכללית על רווחיה ברבעון זה תהיה שלילית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully