וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת MTS וקבוצת מטרורייל יידרשו להגיש בתוך חודש הצעות כספיות מתוקנות למכרז הרכבת הקלה

שרון קדמי

31.8.2006 / 16:15

גורמים מקצועיים: "לא ברור איך הוועדה איפשרה את המעבר הטכני של MTS"



ועדת המכרזים לפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה אישרה בישיבתה את הצעות MTS ומטרורייל בתחום הטכני, למרות הטענות הקשות של גורמים מקצועיים, כי הצעתה של MTS בעייתית מבחינה טכנית.



בוועדת המכרזים הכחישו שישנן בעיות כלשהן בהצעת MTS. עם זאת, גורמים מקצועיים המשיכו לטעון כי אישור MTS היה צפוי נוכח המצב המביך שהיה עלול לקרות, בו היתה נותרת קבוצה אחת בסופו של מכרז בהיקף של 10 מיליארד שקל.



בוועדת המכרזים מציינים, כי עצם ההחלטה להמשיך עם שתי הקבוצות דוחה את גל השמועות לפיו ההצעה הטכנית של יצרנית הרכבות סימנס, השותפה ב-MTS, היא הצעה לקויה. לעומתה, גורמים מקצועיים בוועדה ובנ.ת.ע עדיין טוענים, כי לא ברור על מה הם נסמכו לאחר שהעבודות על המוצר של סימנס והבעייתיות שבו מוכרת לכולם, לא רק בארץ אלא בעולם כולו.



הוועדה הכריזה כי שתי ההצעות שנמצאות בידיה עומדות בכל דרישות המכרז. הוועדה החליטה לעבור לשלב "תהליך התמחרות" בין שתי הקבוצות. במכתב שיוגש למתמודדות, יידרשו אלה לשפר את הצעותיהן המקוריות בכל התחומים הנבחנים: הנדסה, תכנון פיננסי וגודל המענק המבוקש מהמדינה, ולהגישן בתוך 30 יום לוועדה.



לנקודה זו התייחסו הגורמים המקצועיים ואמרו, שבדיוק כאן מקווה ועדת המכרזים ש-MTS תמצא דרך לאפשר לוועדת המכרזים לרדת מעץ עליו טיפסה. "יהיה זה מאוד מפתיע אם MTS תציג תוך זמן קצר מוצר שלמעשה לא קיים, שכן המוצר אותו הציגה במכרז בעייתי, בלשון המעטה".



בוועדת המכרזים מציינים, כי ההערכה היא שוועדת המכרזים תכריז על זהותו של הזכיין שייבחר להקים ולהפעיל את הרכבת הקלה כחודש ימים אחר כך, קרי לקראת אוקטובר או נובמבר 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully