וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלשתיני חמוש מתבצר בשגרירות בריטניה; דורש מקלט מדיני

רוני זינגר-חרותי

31.8.2006 / 20:34

החמוש התקשר לערוץ 10 והתריע על כוונתו לבצע פיגוע אולם כוחות הביטחון לא טיפלו בכך



גבר פלשתינאי, חמוש באקדח, הצליח לחדור היום (חמישי) בשעות הצהריים לחניית שגרירות בריטניה שברחוב הירקון בתל אביב, ואיים כי יירה בעצמו אם לא יקבל מקלט מדיני בבריטניה. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו במו"מ עמו. בכירים בשגרירות החליטו שלא להכנים את האיש לתוך המבנה והשאירו את הטיפול בו למשטרה. על פי דיווחי ערוץ 10, החמוש התקשר לערוץ 10 לפני מספר ימים והתריע על כוונתו לבצע פיגוע אולם כוחות הביטחון לא טיפלו בכך.



סמוך לשעה 15:00 הבחינו אנשי האבטחה בגבר קופץ מעל גדר המקום ורץ לכיוון החנייה. האיש התיישב בחנייה החיצונית ואיים כי ברשותו אקדח וכי יירה בראשו אם לא יובטח לו מקלט מדיני. המאבטחים פנו אל הממונים עליהם והתייעצו עמם האם להשתלט על האיש ולהכניסו לתוך השגרירות. בהוראת הממונים הוחלט להשאיר את הטיפול באיש למשטרה המקומית. בתוך כך נמסר כי המאבטחים אמרו שלא היו בטוחים שהאיש אוחז באקדח ולכן לא פתחו באש לעברו.



למקום הגיע מפקד מחוז ת"א ניצב דוד צור מלווה בצוות מו"מ של משטרת מחוז ת"א ושוטרי יס"מ ירקון. הכוחות ניסו לשכנע את האיש להניח את אקדחו ולנסות לפתור את המשבר, ואולם כאשר הבינו שלעת עתה האיש אינו מוותר על דרישתו, ומשאומת החשד כי הוא חמוש, הוזעקו למקום גם אנשי ימ"מ שהתפרשו סביב השגרירות. עוד הגיעו למקום אנשי צוות מו"מ המשטרתי הארצי ומסוק הועלה לאויר.



מפקד מחוז ת"א, ניצב דוד צור, אומר כי מדובר באדם שעבד כסייען של השב"כ "התאכזב וכעת מבקש לעזוב את הארץ". ניצב צור אמר כי צוות המו"מ מבקש לסיים בטוב את האירוע ולהניע את האדם מכוונתו להתאבד. צור הוסיף כי הוא מצוי בקשר עם השגריר הבריטי וכי האדם מוכר למשטרה.



כוחות רבים של המשטרה נמצאים במקום מחשש שהארוע יתפתח לכדי פגיעה בעוברים ושבים. מהמשטרה נמסר כי כי לעת עתה לא מדובר באירוע חבלני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully