וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז ביקש לכנס ישיבה של דירקטוריון חברת נמל חיפה בלשכתו

שרון קדמי

31.8.2006 / 17:23

באחרונה ביקש מופז מיו"ר החברה, דוד חרמש, לפרוש מתפקידו



שר התחבורה שאול מופז זימן ישיבת דירקטוריון מיוחדת של חברת נמל חיפה בלשכתו בירושלים. הישיבה תעסוק בנושא הליכי הרכש וההצטיידות המתקיימים בחברה. דירקטורים בנמל חיפה הביעו היום תמיהה על החלטת מופז, וגורמים נוספים העלו טענות קשות על התהליך והדרך לזימון ישיבת הדירקטוריון. בנוסף ציינו, כי לא הועבר כל חומר למשתתפים, ושסביב הישיבה מתנהלת אווירת מסתורין המאפיינת את התנהלות משרד התחבורה.



חלק מהדירקטורים ציינו, כי מהתערבות השר בנושא מקצועי גרידא כתחום הרכש מדיף ריח פוליטי, וכי מדובר בהתערבות בוטה בהתנהלות הנמל, בייחוד מאחר וכל החלטה בתחום זה מותנית באישור הדירקטוריון, ונמצאת תחת הליכי בקרה כחוק לרבות רשות החברות הממשלתיות אשר לה נציג קבוע במעמד דירקטור בדירקטוריון החברה. באחרונה דרש מופז מיו"ר החברה דוד חרמש לפרוש מתפקידו בשל מה שהוגדר כ"חוסר שביעות רצון מתפקודו".



הניסיון לבחון רקע וחומר עם גורמים נוספים במשרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות העלה אף הוא תמיהות והרמת גבה, הן לגבי מהות הישיבה והן לגבי דחיפותה.



יו"ר הדירקטוריון, דוד חרמש, אישר כי אכן נקבעה ישיבת דירקטוריון ביום ראשון והוסיף כי לא התקיימה כל שיחה מוקדמת בינו לבין השר בנושא. יחד עם זאת ציין, "אנו מכבדים שרים, ולכן נקיים את ישיבת הדירקטוריון כנדרש ונקווה שבמהלך הישיבה נבין את מהותה. מבחינת חברת נמל חיפה, כל ההליכים הנהוגים בחברה הנם פתוחים וכל ההבהרות ככל אשר ידרשו יינתנו לגורמים המוסמכים".



מלשכתו של מופז נמסר בתגובה, כי כינוס הישיבה בוצע על פי כל הנהלים והאישורים הדרושים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully