וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד האוכלוסין בארה"ב: פער השכר הכי קטן בין נשים לגברים - בבירה וושינגטון; הכי הרבה רווקים - בנבאדה

סוכנויות הידיעות

31.8.2006 / 18:21

הנסיעה הארוכה ביותר לעבודה - במדינת ניו יורק, יותר מחצי שעה



מפקד האוכלוסין של ארה"ב, שפירסם השבוע את הדו"ח השנתי שלו על אוכלוסיית ארה"ב, פירסם השנה במהירות גם חלוקה לפי אזורים של הכלכלה. החלוקה לאזורים מאפשרת את בחינת הפערים ביניהם, והשוואה של הסביבה העסקית והחברתית במדינות השונות.



מהדו"ח עולה למשל, כי בקרב מחוזות של למעלה מ-250 אלף איש, ההכנסה החציונית למשק בית הגבוהה ביותר נרשמה בפרוורי בירת ארה"ב: במחוז לודון בוירג'יניה נרשמה הכנסה חציונית של 98.5 אלף דולר למשק בית; בפיירפקס שבוירג'יניה נרשמה הכנסה חציונית של 64 אלף דולר, ואילו בהווארד שבמרילנד נרשמה הכנסה של 91.2 אלף דולר למשק בית. באזורים אלה רבים מועסקים על ידי הממשל בוושינגטון - חלק גדול במשרות בעלות משכורת גבוה יחסית.



ההכנסה החציונית הנמוכה ביותר נרשמה בהידלגו שבטקסס - 24.5 אלף דולר למשק בית. גם בסנט לואיס שבמיזורי ובמחוז אורלינס פגוע ההוריקנים שבלואיזיאנה נרשמו הכנסות חציוניות נמוכות במיוחד - 30.9 אלף ו-30.7 אלף דולר למשק בית, בהתאמה.



שיעור העוני הגבוה ביותר בערים קטנות ובינוניות נרשם בקמדן שבניו ג'רזי - 44%, שיעור זהה לקולג' סטיישן שבטקסס, בה נמצאת אוניברסיטת טקסס A&M.



שיעור הרווקים הגבוה ביותר - המחושב לפי מספר הגברים הרווקים על כל 100 נשים רווקות בגילאים 44-15 - נרשם בנבאדה - 120.2%. מדינות נוספות בעלות שיעור רווקים גבוה הן דקוטה הצפונית, אלסקה, הוואי ונברסקה. בוושינגטון DC נרשם השיעור הנמוך ביותר - 93.4%.



הנסיעה היומית הממוצעת הארוכה ביותר לעבודה נרשמה במדינת ניו יורק, שם נוסעים העובדים 31.2 דקות בממוצע לעבודה. גם במרילנד ובניו ג'רזי נוסעים העובדים קרוב לחצי שעה לעבודה. בשתי הדקוטות, לעומת זאת, נרשם זמן הנסיעה הקצר ביותר לעבודה - 16.6 דקות בדקוטה הדרומית ו-16.3 דקות בדקוטה הצפונית.



נתוני המפקד כללו גם נתונים על סביבת העבודה בארה"ב. נשים הרוויחו פחות מגברים בכל מדינה ומחוז בארה"ב, והשכר החציוני לגבר הסתכם בשנה שעברה ב-41.4 אלף דולר לעומת שכר חציוני של 31.9 אלף דולר בקרב נשים. היחס הנוכחי בין שכר הנשים לגברים - 77% - אינו שונה מזה שנרשם בשנים האחרונות, אולם גבוה מיחס של 60% שנרשם בשנת 1980.



פער השכר היה הנמוך ביותר בוושינגטון הבירה, שם הרוויחו נשים 9% פחות מגברים. פער השכר הגדול ביותר נרשם במגזרי הפיננסים והביטוח שם הרוויחו נשים 55% משכרם של גברים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully