וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות השבבים הזניקו את בורסת סיאול ב-3.9%; טוקיו עלתה בעקבות דו"חות טובים של הונדה וקאנון

דפנה מאור

1.8.2001 / 9:53

מניות הבנקים בטוקיו זינקו; NEC השלימה עלייה של 10% ביומיים לאחר שהודיעה על קיצוצים

בורסות אסיה רשמו עליות שערים היום לאחר יום של תוצאות מעורבות לחברות הגדולות ביבשת. דו"חות חיוביים של קאנון והונדה, לצד עליות חדות במניות הבנקים, הובילו את מדד הניקיי בטוקיו לעלייה של 0.8%. בקוריאה הזניקו מניות השבבים את מדד הקוספי לעלייה של 3.9%. בהונג קונג עולה מדד האנג סנג ב-0.7%.

3 מהחברות הגדולות ביותר ביפאן דיווחו אתמול על תוצאות מעורבות לרבעון השני של השנה. מצושיטה אלקטריק, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד גדול מתחזיות האנליסטים של 155 מיליון דולר - ההפסד הרבעוני הראשון בתולדותיה - בעקבות נפילה בביקוש הצרכנים למוצריה.

מכירות החברה ירדו ב-6% ל-1.4 מיליארד דולר. מצושיטה, המייצרת DVD, נגני מדיה, רכיבים למחשבים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים תחת מותגי פנסוניק ונשונל, מתכננת לבטל את קווי המוצרים הבלתי רווחיים. מנייתה ירדה ב-0.6% על רקע עליות במניות הטכנולוגיה בטוקיו.

הונדה מוטור דיווחה על שיא הכנסות בעקבות עלייה של 40% ברווחי הרבעון. הגידול בנתח השוק של החברה בארה"ב וביפאן סייע לה להגיע לרווח נקי של 716 מיליון דולר, לעומת 511 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה מכירות שיא של 14 מיליארד דולר ברבעון בעקבות הצלחת דגמי אקורה MDX ומיניוואן אודיסי. מנייתה עלתה ב-0.2%.

קאנון, יצרנית המצלמות הדיגיטליות והציוד המשרדי, דיווחה על עלייה של 75% ברווחי הרבעון, גם היא תודות לגידול בנתח השוק בארה"ב בזכות שערי חליפין עדיפים. מנייתה עלתה ב-4.5%.

סוני עלתה ב-0.8%. מודי'ס, סוכנות דירוג האשראי, הורידה אתמול את תחזית האשראי לטווח ארוך לשלילית בעקבות הפסדים שרשמה החברה. מתחרתה בתחום משחקי המחשב, נינטנדו, הודיעה כי תוציא לחנויות 500 אלף משחקי גיים קיוב בשבוע הראשון להשקתם בספטמבר. מנייתה ירדה ב-1.2%.

NEC, מיצרניות השבבים הגדולות ביפאן, המשיכה לעלות היום ב-3.7% והשלימה עלייה של יותר מ-10% מאז שהודיעה אתמול על קיצוץ 4,000 משרות בחטיבת המוליכים למחצה ויציאה מייצור שבבי זכרון תוך 3 שנים.

הודעה זו תרמה לעליות שערים במניות השבבים ברחבי אסיה: בסיאול עלתה סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, ב-4.5%; הייניקס, המתחרה, זינקה ב-14.95. המשקיעים מקווים כי צמצום ייצור השבבים יביא לעלייה במחירים ולהגדלת רווחיות היצרניות.

מניות הבנקים והפיננסים בטוקיו תרמו לעליות במדד: אסאהי בנק זינק ב-7.7%; מיזוהו הולדינגס עלה ב-7.3%; הברוקר הגדול ביפאן, נומורה, עלה ב-5.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully