וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות גנריות: אקטוויס האיסלנדית שיפרה הצעת הרכש עבור פליווה ל-2.5 מיליארד דולר

TheMarker

31.8.2006 / 19:41

הצעה קודמת של באר האמריקאית היתה בסך 2.2 מיליארד דולר



יצרנית התרופות הגנריות האיסלנדית אקטוויס (סימול ACT.IC) שיפרה היום את הצעת הרכש במזומן שהגישה ליצרנית התרופות הגנריות פליווה (סימול PLV.ZA) מקרואטיה, לסכום של 2.5 מיליארד דולר.



בעקבות ההצעה המשופרת, אשר מהווה שלב נוסף בתחרות הצעות הרכש שמנהלת אקטוויס מול באר (סימול BRL) האמריקאית על פליווה - שהיא חברת התרופות הגדולה ביותר במזרח אירופה במונחי מכירות - מסרה באר כי בכוונתה לשקול הגשת הצעת רכש משופרת משלה, עד סוף השבוע הבא. הצעתה האחרונה של באר היתה בסך 2.2 מיליארד דולר.



בין אם אקטוויס ובין אם באר ירכשו בסופו של דבר את פליווה, החברה הממוזגת תהפוך ליצרנית התרופות הגנריות השלישית בגודלה בעולם לאחר טבע (סימול TEVA) הישראלית, ונוברטיס (סימול NOVN.VX) השווייצית.



אקטוויס רכשה באוקטובר 2005 את עסקיה הגנריים של חברת אלפרמה ב-810 מיליון דולר לאחר שרכשה את חברת Keri ההונגרית וחברה בבולגריה.



פליווה היא אחת החברות המובילות בשוק הגנרי של מרכז ומזרח אירופה, וכנראה זו אחת הסיבות למאבק שמנהלות אקטוויס ובאר. מכירותיה הגנריות השנתיות של פליווה באירופה מסתכמות ביותר מ-600 מיליון דולר.



פליווה הרוויחה 34.8 מיליון דולר במחזור של 283 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006 בהשוואה לרווח של 89 מיליון דולר ובמחזור של 341 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2005. לאחרונה, עסקה פליווה במיקוד פעילותה סביב הגנריקה, וכחלק מכך מכרה את מכון המחקר שלה לחברת GSK ורכשה את החברה הספרדית Uso Racional ב-21 מיליון יורו.



פעילותה הגנרית של החברה ייצרה מחזור מכירות של 219 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006 - גידול של 11% בהשוואה לרבעון המקביל. מזרח ומרכז אירופה סיפקו 48% ממחזור המכירות בשוק הגנרי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully