וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות לראשונה זה 6 ימים עקב חששות מהעלאת הריבית; פרנקפורט ופאריס עלו ב-3% החודש

TheMarker

31.8.2006 / 19:35

ענקית הקוסמטיקה לוריאל וחברת התעופה אייר פראנס-KLM עלו 2% ו-3% בעקבות דו"חות טובים



בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית, לראשונה זה שישה ימי מסחר, על רקע דו"חות כספיים מעורבים שפורסמו היום ביבשת ולאחר שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) אותת שצפויה העלאת ריבית בגוש היורו באוקטובר. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.4%, ובסיכום חודשי ירדה בשיעור דומה; בורסת פרנקפורט איבדה 0.1%, אולם בסיכום חודשי עלתה ב-3.1%; בורסת פאריס ירדה ב-0.3%, אולם בסיכום חודשי עלתה ב-3.1%.



הבנק המרכזי של אירופה החליט היום, כצפוי, להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 3%, אולם נשיא הבנק, ז'אן קלוד טרישה, אותת כי הבנק עשוי להעלות את הריבית בפגישתו הבאה באוקטובר, ואמר כי הצמיחה בגוש היורו ורמת האינפלציה בו צפויות להיות גבוהות מהתחזיות.



ענקית הקוסמטיקה הצרפתית לוריאל (סימול OREP.PA) עלתה ב-2% לאחר שדיווחה על זינוק של 19.6% ברווחיה לפני מס במחצית הראשונה של השנה, ל-1.33 מיליארד יורו (1.71 מיליארד דולר) - מעל לתחזיות האנליסטים.



אייר פראנס-KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, הוסיפה 2.9% לאחר שהעלתה היום את תחזית הרווח לשנה הנוכחית ודיווחה על הכפלת רווחיה הרבעוניים הודות לגידול בביקוש לטיסותיה הבינלאומיות והתייקרות במחירי כרטיסי טיסה.



החברה רשמה ברבעון האחרון רווח נקי של 244 מיליון יורו (312 מיליון דולר), לעומת רווח של 112 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. התוצאות בשורה זו היו גבוהות מתחזיות האנליסטים.



דיאגאו (סימול DGE.L), יצרנית המשקאות החריפים הגדולה בעולם, דיווחה היום כי רווחיה במחצית הראשונה של השנה כמעט הוכפלו לעומת התקופה המקבילה בשנת הקודמת, הודות למכירות ערות בארה"ב ובאסיה. עם זאת, מניית החברה ירדה ב-2.5% לאחר שמספר אנליסטים קיצצו את תחזיותיהם לחברה לשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת ביוני 2007, על רקע היחלשות הדולר, אשר צפויה לפגוע בתוצאות החברה.



דיאגאו רשמה במחצית הראשונה של השנה רווח נקי של 742 מיליון ליש"ט (1.4 מיליארד דולר), לעומת רווח של 377 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של שנת 2005.



במגזר הטכנולוגיה בלטה יצרנית השבבים ST מיקרו, אשר ירדה ב-2.2% לאחר שסיטיגרופ קיצצה את המלצתה למניה מ"החזק" ל"מכירה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully