וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות מפגינים בכיכר רבין קוראים לפעול לשחרור החטופים: "לא מפקירים חיילים בשטח"

לילי גלילי

31.8.2006 / 22:26

מארגני העצרת הקפידו שלא לשוות לה כל אופי פוליטי





עשרות אלפים מפגינים הערב (חמישי) בכיכר רבין בתל אביב בסיסמה "לא מפקירים חיילים בשטח". המפגינים קוראים לשחרורם של שלושת החיילים החטופים - גלעד שליט, אהוד גולדווסר ואלדד רגב. מארגני העצרת - משפחות החטופים, חבריהם ואישי ציבור - הקפידו שלא לשוות לה כל אופי פוליטי, ולנתק בין העצרת לבין המחאה הקוראת להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית או להתפטרותם של ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל. המארגנים אף ביקשו מהמוחים שלא להביא לעצרת כל סממנים של המחאה.







העצרת, בכותרת "ושבו בנים לגבולם", נפתחה בתפילה לשלום החיילים מפי הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב. את העצרת מנחה אסנת וישינסקי, אמו השכולה של ליאור שנהרג בעזה, ובהמשכה ישאו דברים חבריו של רון ארד, שגורלו הפך לסמל של הדרישה לעשות הכל להחזרת החטופים לאלתר. משתתפי העצרת קוראים לממשלת ישראל, לנציגי האו"ם במזרח התיכון ולמדינות העולם לעשות ככל שביכולתן כדי להחזיר את השבויים הביתה. בעצרת משתתפים אמנים רבים, בהם ריטה, נינט טייב, קורין אלאל, ירדנה ארזי, ולהקת שוטי הנבואה. עקב העצרת נסגרו לתנועה הרחובות הסמוכים לכיכר.



אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נועם שליט, אמר כי יבקש מהגורמים הרשמיים בישראל הבהרות, בעקבות הפרסום ב"הארץ" כי ישראל היא שמעכבת העסקה לשחרור בנו.



נשיא לבנון, פואד סניורה, אמר היום בוועידת המדינות התורמות בשטוקהולם, כי ממשלת לבנון שוקלת עסקה להחלפת שבויים. לדבריו, לבנון "ממשיכה במגעים" עם ישראל בדבר האפשרות כי תמורת שני החיילים החטופים, תקבל לבנון את כל האסירים הלבנונים בבתי הכלא בישראל, "כולל אסירים השוהים בכלא כבר 28 שנים" - כלומר, כולל סמיר קונטאר, שרצח ב-1979 את בני משפחת הרן ושוטר בנהריה.



עם זאת, סניורה הדגיש כי טרם גובשה כל הצעה קונקרטית לעסקת שבויים. "אני מקווה כי ממשלת ישראל תשמע בקול ההיגיון כדי שנוכל לסיים עם הנושא הזה וכולם ישובו לבתיהם", אמר סניורה.



בתוך כך, היום נודע כי משלחת ביטחונית גרמנית תגיע בסוף השבוע לביירות כדי לבדוק את האפשרות שגרמניה תתווך בין ישראל לחיזבאללה בנושא עסקת השבויים. בכיר לבנוני אמר לעיתון א-ספיר, שגרמניה גיששה כבר עם לבנון כדי לדעת אם היא יכול למלא תפקיד של תיווך בסוגיה.



שר האנרגיה והמים בממשלת לבנון, מוחמד פניש, אמר, כי "לא יהיה שחרור אסירים ללא תנאי, תהיה עסקת חילופי שבויים באמצעות משא ומתן לא ישיר, וזה מה שחיזבאללה דבק בו". עמדת חיזבאללה היא שלא משנה מי יהיה הגורם המתווך, התנאי הוא שהוא יזכה ליפוי כוח לכך גם מישראל.



המשלחת הביטחונית הגרמנית תיפגש גם עם מנכ"ל מנגנון הביטחון הכללי הלבנוני וואפיק ג'זיני. בתוך כך, על פי דיווחים בתקשורת, הציעה גרמניה לשלוח ללבנון כוח ימי שיסייע בפיקוח על האמברגו על הנשק שמוטל על חיזבאללה לפי החלטת האו"ם 1701.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully