וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'פריס העלה את ההמלצה לצ'ק פוינט ל"קנה": "כמה רוחות נושבות במקביל בגב המניה"; מחיר היעד הועלה ל-22 דולר

עומרי כהן

31.8.2006 / 21:07

הסיבות: מחיר נמוך של מניה זולה, צפי למכירות חזקות והקונסולידציה בענף אבטחת המידע



לא מעט אנליסטים המליצו אשתקד להמשיך ולרכוש מניות של , גם לאחר שהחברה פירסמה תוצאות מאכזבות לרבעון השלישי של 2005 ותחזיות לא מלהיבות לרבעון שאחריו. אולם, אצל מספר אנליסטים נדלקה נורה אדומה כבר אז, לאור ההאטה העקבית בקצב הצמיחה. אחת מהן היתה קת'רין אגברט מג'פריס אנד קומפני, אשר חתכה בנובמבר אשתקד את ההמלצה לצ'ק פוינט מ"קנה" ל"החזק", ומאז הספיקה להפחית עוד שלוש פעמים נוספות את מחיר היעד למניה.



גם היום השיגה אגברט את מרבית האנליסטים, כאשר תחת הכותרת "כמה רוחות גביות נושבות במקביל", העלתה את המלצתה לצ'ק פוינט חזרה ל"קנה" ודחפה במקביל את מחיר היעד למניה, מ-19 ל-22 דולר. בסקירה למשקיעים מסבירה אגברט את ההחלטה בציפיות למכירות חזקות בין ספטמבר לדצמבר, בשווי הנמוך אליו הידרדרה צ'ק פוינט באחרונה ובהמשך מגמת הקונסולידציה בענף אבטחת המידע.



אגברט מציינת בסקירתה, כי חברות אבטחת המידע בעלות גודל בינוני, הפכו לחממה של פעילות מיזוג, והמחיר ששילמו EMC ו-IBM על רכישת RSA ואת ISS, בהתאמה, עשוי לדרבן מועמדות נוספות מהקבוצה להימכר. לדבריה, מצב זה עשוי להיות נכון עוד יותר אצל צ'ק פוינט, אשר הנהלתה, המשדרת באופן מסורתי כי אינה מעונינת להימכר, שוקלת כעת את המינויים של כמה מנהלים בעלי תנאי שכר גבוהים, במקום אלו שעזבו את החברה בתקופה האחרונה. בנוסף, מעריכה אגברט, כי אם יימשך קצב הקונסולידציה הנוכחי בענף אבטחת המידע, צפויות מניות החברות שנותרו עדיין עצמאיות להיסחר בפרמיה, בשל מיעוט חברות אבטחה מגודל בינוני.



גורם נוסף שעשוי לדעת אגברט לתמוך בתקופה הקרובה במניות חברות אבטחה כדוגמת צ'ק פוינט, הוא נאומו הצפוי של לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל ענקית התוכנה אורקל, בוועידה השנתית של חברת אחסון המידע - EMC. אליסון ייקח לראשונה חלק בוועידה שתתקיים בפברואר 2007 ושעוסקת בתחום אבטחת המידע. לדבריה, קיימת אומנם האפשרות שאליסון יבחר להתמקד בנאומו ביוזמות אבטחה שאינן פונות באופן ישיר לצרכנים, אולם באותה המידה קיימת לדעתה האפשרות שאליסון ינצל את ההזדמנות להדגשת האבטחה כתחום עסקי חדש עבור אורקל. אם כך אכן יקרה, לא מן הנמנע שאורקל תחליט להרחיב את אחיזתה הצנועה יחסית בתחום האבטחה, באמצעות רכישת חברה בגודל בינוני כדוגמת צ'ק פוינט. כך, שספקולציות באשר לתוכן הנאום, עשויות בעתיד לתמוך גם הן במניות הענף.



בנוגע לפעילותה של צ'ק פוינט עצמה, מציינת אגברט כי לאחר החולשה ביוני, מצביעות בדיקות שערכה בשוק האבטחה בחודשיים האחרונים על רמת פעילות איתנה יותר, החל מספטמבר ועד סוף השנה האזרחית. לדבריה, השוק הצפון אמריקאי מראה סימנים של התרוממות, לאחר ההאטה באמצע השנה, "בעוד חלק מהאירופאים החוזרים מחופשת הקיץ נראים להוטים לחתום על חוזים חדשים".



לגבי שווי של צ'ק פוינט, מציינת האנליסטית, כי מחירה הנוכחי של המניה משקף לצ'ק פוינט מכפיל 12 על הרווח למניה החזוי ל-2007 (מכפיל 7 בניטרול קופת המזומנים הדשנה של צ'ק פוינט). אגברט מעריכה כי צ'ק פוינט ראויה למכפיל רווח גבוה יותר של 15, ולכן ממליצה למשקיעים לאסוף מניות ברמת המחיר הנוכחית. בתגובה לדברים, עולה היום מניית צ'ק פוינט בנאסד"ק ב-3.6% למחיר של 18.5 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully