וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות החקלאיות רותח: מחיר החיטה רשם הזינוק החודשי החד ביותר זה 7 שנים

סוכנויות הידיעות

31.8.2006 / 21:51

על רקע גידול צפוי בביקוש בהודו ופגיעה ביבול עקב מזג אוויר חם



שוק הסחורות ממשיך לרתוח. לאחר נסיקת מחירי המתכות והנפט שנרשמה בשנים האחרונות, הגיע תורו של מגזר הסחורות החקלאיות. לאחר שמחיר הקפה נסק לאחרונה לשיא של שבע שנים, השלים מחיר החיטה היום את זינוק החודשי החד ביותר זה שבע שנים.



מחיר החיטה באירופה השלים זינוק חודשי של 14%, על רקע הערכות כי צפוי גידול בביקוש בהודו - שוק החיטה השני בגודלו בעולם, כמו גם חשש מיבול דל באירופה בשל גל החום ביבשת.



החוזים על חיטה טחונה למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 143.5 יורו (184 דולר) לטון, עלייה של 3.5 יורו או 2.5%, בבורסת יורונקסט בפאריס. בחודש אוגוסט זינק מחיר חוזים אלו ב-14% - הקפיצה החודשית החדה ביותר מאז ינואר 1999.



משרד החקלאות האמריקאי העריך לאחרונה כי מחיר החיטה צפוי לנסוק לשיא של עשר שנים, לאחר שהקיץ החם שפקד את ארה"ב פגע ביבול. המשרד העריך כי היבול השנה עתיד להיות הנמוך ביותר זה ארבע שנים.



הודו עשויה לייבא השנה עד 8 מיליון טון של חיטה, לאחר שלא נאלצה לייבא חיטה בשש השנים הקודמות, לפי הערכות ארגון הלובי האמריקאי, וויט אסושיאייטס. הודו עצמה צופה לייבא 4.5 מיליון טון של חיטה השנה.



העלייה במחירי החיטה באה גם לאחר שהמועצה הבינלאומית לדגנים (IGC) הזהירה בשבוע שעבר כי יבול החיטה העולמי השנה צפוי להיות הנמוך ביותר זה שלוש שנים, בשל גל חום שפקד את צרפת וגרמניה החודש, אשר צפוי לצמצם את היבול ביבשת.



יבואנית החיטה הגדולה בעולם כיום היא מצרים, אשר צפויה לייבא 7.2 מיליון טון השנה. סין היא צרכנית החיטה הגדולה עולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully