וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מעל ל-70 דולר לחבית; השלים נפילה חודשית של יותר מ-7%

TheMarker

31.8.2006 / 22:08

מתחילת השנה עלה מחיר הנפט ב-14%; גבוה בכ-1% בלבד מרמתו לפני שנה



מחיר הנפט השלים נפילה חודשית של יותר מ-7%, אולם נסגר היום מעל לרמה של 70 דולר לחבית, על רקע פקיעתו של האולטימטום שנתנה מועצת הביטחון לאיראן, ובו היא נדרשת להפסיק את העשרת האורניום.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 70.26 דולר לחבית, עלייה של 23 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום חודשי צנח מחיר חוזים אלו ב-7.2%. מחיר הנפט גבוה כעת בכ-1% בלבד מרמתו באותה התקופה בשנה שעברה. עם זאת, מתחילת השנה עלה מחיר הנפט בכ-14% על רקע חששות לפגיעה בתפוקת הנפט של איראן ושל ניגריה, אשר אחראיות ביחד על 7% מתפוקת הנפט העולמית. בחודש שעבר נסק מחיר הנפט לשיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית. זאת, על רקע חששות כי המלחמה בין ישראל לחיזבאללה בלבנון תעבור אל המזרח התיכון כולו.



איראן לא הפסיקה את העשרת האוראניום, ובכך הפרה את האולטימטום שהציב לה האו"ם - כך נכתב בדו"ח רשמי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שהוצג היום למועצת הביטחון. הדו"ח סולל את הדרך להטלת סנקציות נגד איראן, שבה מצדדת ארה"ב. נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד, אמר היום כי הוא דוחה את האולטימטום וכי אין בכוונתו להיכנע ללחץ המערב.



משרד האנרגיה האמריקאי מסר אתמול כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2.4 מיליון חביות לרמה של 332.8 מיליון חביות. תחזית האנליסטים היתה לירידה של 1.5 מיליון חביות. הגידול במלאי היה הראשון זה חמישה שבועות, לאחר שבארבעה השבועות הקודמים נרשמה נפילה של 5.1 מיליון חביות במלאי. מלאי הדלק למכוניות גדל ב-400 אלף חביות ל-206.2 מיליון חביות, לעומת ירידה של 700 אלף חביות שצפו האנליסטים. מלאי הדלקים המזוקקים גדל בשבוע שעבר ב-1.3 מיליון חביות ל-136.8 מיליון חביות - בהתאם לתחזיות.



לפי מכון הנפט האמריקאי (API), אשר פירסם אף הוא אתמול את נתוני המלאי השבועיים, גדל מלאי הנפט הגולמי בשבוע שעבר ב-3.5 מיליון חביות, ל-337.1 מיליון חביות. מלאי הדלק למכוניות גדל בכ-780 אלף חביות ל-208.9 מיליון חביות, ומלאי הדלקים המזוקקים גדל ב-1.7 מיליון חביות, ל-136 מיליון חביות.



האנליסט מייקל פיצפטריק מחברת פימאט USA, ציין כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גבוה כעת ב-19.5 מיליון חביות מרמתם בתקופה המקבילה בשנה שעברה. "אין ספק שיש די היצע בשוק", אמר.



נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, הביע אתמול שביעות רצון מרמת המחירים הנוכחית של הנפט הגולמי. לדבריו, מחיר של כ-70 דולר לחבית נפט הוא משביע רצון מבחינת ארגון אופ"ק ואינו מסב נזק לצמיחת הכלכלה העולמית. "רמת המחירים הנוכחית היא משביעת רצון. אני אומר זאת משום שאיננו רוצים להסב נזק לצמיחה החזויה בתוצר העולמי", אמר דאוקורו, המשמש גם כשר הנפט של ניגריה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully