וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב השלים הזינוק החודשי החד ביותר זה שנה

TheMarker

31.8.2006 / 22:48

התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לשפל של 5 חודשים - 4.732%



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות סגר חודש חיובי שני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים השלימה באוגוסט את הנפילה החודשית החדה ביותר זה שנה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נסגרה היום ברמה של 4.732% - רמתה הנמוכה ביותר מאז ה-28 במארס, לאחר ירידה יומית של 0.031%, בניו יורק. התשואה על אג"ח אלו בסוף חודש יולי היתה 4.98%, ואילו בסוף חודש יוני היתה 5.14%.



שוק האג"ח נסגר היום בעליות על רקע התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי סיים את מחזור העלאת הריבית הנוכחי - לאחר שמדד המחירים לצרכן המבוסס על ההוצאה האישית (PCE) - מדד הנחשב למועדף על הבנק הפדרלי - עלה בחודש יולי, בניכוי מחירי המזון והאנרגיה, ב-0.1% - העלייה המתונה ביותר מאז דצמבר ופחות מתחזית הכלכלנים לעלייה של 0.2%.



המדד, אשר נגזר מנתוני ההוצאה האישית שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי, עלה ביולי במונחים שנתיים ב-2.4%, לעומת 2.3% ביוני. ההכנסה האישית בארה"ב גדלה בחודש יולי ב-0.5%, לאחר גידול של 0.6% ביוני. ההוצאה האישית גדל בחודש שעבר ב-0.8% - הגידול החד ביותר מאז ינואר. נתוני ההכנסה וההוצאה האישית היו בהתאם לתחזיות הכלכלנים.



עוד בחזית המקרו היום: ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-0.6%, לאחר עלייה של 1.5% ביוני, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הירידה שנרשמה ביולי היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים שצפו ירידה של 1% בהזמנות.



מחר צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה לחודש אוגוסט. לפי התחזיות נוספו החודש לכלכלה האמריקאית 130 אלף משרות חדשות, ושיעור האבטלחה היה ברמה של 4.7%.



הגידול הרב בפריון העבודה בארה"ב, אשר נרשם בעשור החולף, צפוי להימשך עוד זמן מה. כך העריך היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. "הצמיחה הערה שנרשמה בפריון מאז שנת 1995 צפויה להימשך עוד זמן מה", אמר ברננקי.



ברננקי העריך, כי שיפור בפריון העבודה נובע מהשקעות הון ומהרחבת השימוש במחשבים במקומות עבודה. לדבריו, כדי לנצל באופן יעיל את הטכנולוגיה, "נדרשים מנהלים, בנוסף לביצוע רכישות של ציוד חדש, להשקיע במחקר ופיתוח בתוך החברה והמגזר, להכשיר עובדים, ולבצע ארגון מחדש של החברות".



גידול בפריון העבודה חשוב לכלכלה האמריקאית משום שהוא מהווה את האמצעי המרכזי לשיפור ברמת החיים בארה"ב לאורך זמן. גידול חד בפריון מאפשר לכלכלה לצמוח במהירות מבלי שהדבר יגרור לחצים אינפלציוניים. פריון העבודה בארה"ב גדל בשיעור איטי במהלך שנות ה-70' וה-80', אולם צבר תאוצה במחצית הראשונה של שנות ה-90' לקצב צמיחה שנתי של כ-2.5% בממוצע.



ברננקי לא התייחס בנאומו היום לעתיד הכלכלה או לגורמים שעשויים להשפיע על החלטת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי, שתתקיים ב-20 בספטמבר.



פרשנים רבים מדברים על כך שצפוי מיתון בשנת 2007, מה גם ששילוב של התחזקות האינפלציה והאטה בצמיחה הציגו דילמה לא פשוטה עבור ברננקי ועמיתיו. הבנק הפדרלי הותיר מוקדם יותר החודש את הריבית בארה"ב ללא שינוי, לאחר שרשרת של 17 העלאות ריבית רצופות שהחלה ביוני 2004. הבנק הותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.25%, גבוהה ב-4.25% מריבית ששררה ביוני 2004 - 1% - שפל של 46 שנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully