וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח של 15.1 מ' ש' לאלוני חץ ברבעון השני לא עוזר לאופציות של החברה להיכנס לכסף

שלומי גולובינסקי

1.8.2001 / 11:31

היום חל יום המסחר האחרון באופציות של החברה, אולם מחיר המימוש שלהן גבוה ממחירן של המניות בשוק; בעלי עניין התחיבו להזרים כ-12.5 מיליון שקל

על רקע מצבו הלא מעודד של שוק ההון המקומי, בולטות לטובה חברות הנדל"ן המניב. לפני שבועיים היתה זו גזית גלוב , שדיווחה על רווחי שיא של 50 מיליון שקל שתציג ברבעון השני, והיום מגיע תורה של השותפה אלוני חץ לדווח על רווח מרשים של 15.1 מיליון שקל ברבעון השני.

למעשה, באלוני חץ כבר טרחו בשבוע שעבר לעדכן את המשקיעים בתוצאות הנאות, וזאת על רקע הפקיעה ההולכת וקרבה של סדרת האופציות שהנפיקה החברה בשנת 1997. בעלי העניין באלוני חץ, ובהם נתן חץ, מבטח שמיר , ומשפחת ורטהיים, כבר התחייבו לממש את האופציות שבידיהם למניות.

מימוש כל סדרת האופציות למניות תזרים לקופתה של אלוני חץ כ-25 מיליון שקל. בשבוע האחרון נכנסו ויצאו האופציות של אלוני חץ לכסף. נכון להיום, כאמור, יום המסחר האחרון, גברה ידם של המוכרים, ומחיר המימוש של האופציות נקבע על 5.29 שקלים, גבוה ממחירן של המניות, שעומדות על 4.9 שקלים בלבד. בעלי עניין באלוני חץ מחזיקים בכמחצית מכמות האופציות במחזור, ואמורים להזרים לחברה כ-12.5 מיליון שקל.

ולדו"חות עצמם: כאמור, הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-15.1 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה לשנת 2001 הסתכם הרווח הנקי בכ-20.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 22.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-30.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2000. העלייה בהכנסות נובעת בעיקרה מהכנסות דיווידנד אשר התקבלו בעיקר מהחזקותיה של אלוני חץ בחברות הנדל"ן המניב CFE בקנדה ואקוויטי 1 בארה"ב, כמו גם מעליית שכר דירה באחד מנכסי הקבוצה בבריטניה.

הוצאות המימון של אלוני חץ ברבעון השני הסתכמו בכ-7.4 מיליון שקל, יותר מכפליים מהוצאות מימון של 3.2 מיליון שקל, שהוציאה החברה ברבעון המקביל. הגידול בהוצאות המימון נובע ממספר גורמים: ירידה בשיעור עליית המדד בבריטניה בתקופות השונות, הבדלי פיחות בשער החליפין של השקל מול הליש"ט ועלייה במצבת ההלוואות של הקבוצה למימון ההשקעות בארה"ב ובקנדה. כך, המדד בבריטניה ברבעון השני 2001 הסתכם ב-1.3% לעומת מדד בגובה 1.6% ברבעון השני בשנת 2000.

התוצאות ברבעון השני כוללות גם הוצאות מימון בסך של 400 אלף שקל מעסקות מטבע שביצעה הקבוצה. הוצאות המימון במחצית הראשונה הסתכמו בכ-27 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של כ-14.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ליום 30 ביוני 2001, הסתכמו יתרות המזומנים, פקדונות ובטוחות סחירות של החברה בסך של כ-74 מיליון שקל, ובנוסף, לחברה קווי אשראי מאושרים ובלתי מנוצלים מבנקים בארץ בסך של כ-20 מיליון דולר.

לאלוני חץ 9 נכסים בבריטניה הצפויים להניב על פי חוזי השכירות הקיימים בממוצע רב שנתי, הכנסה שנתית של כ-93 מיליון שקל. למימון רכישת הנכסים קיבלה אלוני חץ הלוואות לזמן ארוך הנושאות ריבית שנתית קבועה של כ-6.7% בליש"ט ובאורך חיים ממוצע של 9.2 שנים. הנכסים מושכרים לשוכרים בעלי חוסן פיננסי גבוה לתקופה ממוצעת של מעל עשרים שנה. במסגרת הרחבת פעילות הקבוצה לשווקים נוספים בחו"ל מחזיקה כיום הקבוצה נכסי נדל"ן מניב בארה"ב (באמצעות אקוויטי 1) ובקנדה (באמצעות CFE).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully