וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תשלב שירותים של יס, פלאפון ובזק בינלאומי

הארץ

1.8.2001 / 7:41

סמנכ"ל לענייני כלכלה של בזק, אבי גבאי: בזק מגבשת תוכנית אסטרטגית לשיתוף פעולה בין חברות הקבוצה לקראת פתיחת שוק התקשורת לתחרות

מאת הדר חורש

בזק מגבשת תוכנית אסטרטגית לשיתוף פעולה בין חברות הקבוצה לקראת פתיחת שוק התקשורת לתחרות - כך אמר הסמנכ"ל לענייני כלכלה של בזק, אבי גבאי. הוא סירב למסור פרטים על ההיערכות לכך, ואמר כי הדיונים בעניין לא גובשו.

עם פתיחת שוק התקשורת לתחרות צפויים לקוחות השוק לקבל הצעות לרכישת חבילות תקשורת משולבות. כך למשל מתכוונות חברות הכבלים להציע חבילת שירות הכוללת טלוויזיה רב ערוצית ואינטרנט מהיר.

חברת סלקום, המתכוונת להיכנס לשירותי תקשורת פנים ארצית, תשלב חבילות ובהן תקשורת טלפון, אינטרנט מהיר ותקשורת סלולרית. בזק לא עשתה עד כה שימוש ביכולתה להציע שירותים משולבים. כמונופול, מנועה בזק מלהציע חבילות שבהן יועדפו החברות הבנות שלה על פני מתחרים חיצוניים. כך למשל בזק אינה יכולה להציע חבילת שירותי טלפון ואינטרנט בשיתוף החברה הבת, בזק בינלאומי, מבלי לאפשר לחברות אינטרנט אחרות להיות חלק מהחבילה.

למרות שבזק ראתה תמיד את השקעתה בפלאפון כהשקעה האסטרטגית החשובה ביותר, מעולם לא נבנתה אסטרטגיית שיווק כוללת לחברות ולא נוצלו יתרונות אפשריים שלה.

גבאי אמר כי לנוכח המגבלות על שיתוף פעולה בין בזק לחברות הבנות שלה, מתמקדות התכניות לשיתוף פעולה בקשרים שבין חברות הבנות של בזק לבין עצמן. כך למשל עשויה פלאפון לשתף פעולה עם בזק בינלאומי בתחום שירותי האינטרנט או התקשורת הבינלאומית, ועם חברת הלוויין יס בהצעת חבילות שירות משולבות. בנוסף תוכל להימכר חבילת שירותים סלולרים עם אינטרנט או חבילה המציעה הנחות למנויי יס בשירות פלאפון.

הצעד הראשון לקראת פיתוח האסטרטגיה הכוללת יהיה גיבוש הזהות התאגידית של החברה, בין השאר על ידי הלוגו החדש של בזק, האמור לכלול גם את שמותיהן של חברות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully