וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' העלה המלצותיו על ענף המוליכים למחצה: הרע מכל כבר מאחוריו

דפנה מאור

1.8.2001 / 13:08

ממליץ על מניות ST, טקסס אינסטרומנטס ו-TSMC ועל תחומי האלחוט, האנלוג והפאונדרי

בית ההשקעות מריל לינץ' הוציא דו"ח חיובי על תעשיית המוליכים למחצה, באמרו כי למרות הירידה בביקוש, נראה כי הגרוע מכל כבר מאחורי הענף. הבנק ממליץ על מניות של יצרניות שבבים, ביניהן ST האירופית, TSMC ו-UMC מטייוואן, טקסס אינסטרומנטס.

צירוף של התייצבות ברווחי החברות, התייצבות בהשקעות ההון וירידה בהיצע השבבים עשויים לדחוף את מניות השבבים לביצועים טובים מהממוצע בשוק, במהלך 6-12 החודשים הבאים, נאמר בדו"ח.

מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה (SOXX), המכיל מניות מתחום השבבים וציוד המוליכים למחצה הנסחרות בוול סטריט, עלה ב-10.5% בששת ימי המסחר האחרונים. המדד נפל ב-60% משיא של 1,240 ביולי 2000 לשפל של 487 באפריל 2001, לאחר שמחזור העלייה הידוע של התעשייה הסתיים. עודף מלאים, ירידה בביקוש למוצרים המבוססים על מוליכים למחצה - החל ממחשבי כף יד וטלפונים סלולריים, דרך מחשבים אישיים וכלה במערכות תקשורת - היכו בעוצמה רבה ברווחיהן של החברות בתחום.

נראה כי מריל לינץ' מעריך שמחזור הירידה הסתיים. על בסיס תחזית לשיפור איטי, הוא ממליץ על קנייה בטווח הבינוני למניות ST - יצרנית השבבים הגדולה באירופה; TSMC ו-UMC, יצרניות טייוואניות המובילות בתחום ייצור השבבים לפי הזמנה; יצרנית שבבי התקשורת האמריקאית טקסס אינסטרומנטס; RF מיקרו; מקסים אינטגרייטד; ליניאר טכנולוג'י ואנלוג דיווייסס.

המלצות הבנק ממוקדות בתחום הפאונדרי (ייצור שבבים לפי הזמנה); מוצרים אנלוגיים; ואלחוט. לגבי יצרניות ה-DRAM - שבבי הזיכרון המשמשים במחשבים אישיים - צופה הבנק שיפור בשל ירידה בהיצע, אולם אינו ממליץ על תחום ה-PC כקנייה אטרקטיווית.

יצרנית שבבי ה-DRAM השלישית בגודלה ביפאן, NEC, הודיעה אתמול על כוונתה להפסיק בהדרגה את ייצורם של שבבים אלה, בשל הירידה בשוק. שוקי אסיה הגיבו בביקושים למניות של יצרניות מתחרות ל-NEC, מתוך תקווה כי ההיצע הפוחת יסייע לעלייה במחירים וברווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully