וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים ירדו ב-0.5% במחזורים נמוכים

שרון שפורר

3.9.2006 / 17:48

פמס צנחה ב-27% במחזור ער. ביומיים הקרובים לא צפויים מחזורים גבוהים בשל העדרות הזרים מהמסחר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה את יום המסחר הראשון בספטמבר בעליות אופטימיות, אבל לקראת הצהריים עברה לירידות מתונות במדדים המובילים וחתמה בירידות של כחצי אחוז. נראה כי המעבר לירידות טמון בתנודתיות ממנה סבל היום המסחר עקב היעדרות הזרים, שיצאו לחופשת סופשבוע ארוכה שתימשך גם מחר - לרגל הלייבור דיי בארה"ב.

ייתכן שגם התבטאויות של שרים בממשלה, כגון זו של רוני בר-און, שר הפנים, לפיה "רמת החיים של כל אזרחי המדינה תרד" או זו של מאיר שטרית, לפיה "אין בעיה עם תקציב הביטחון אלא בניהולו" - הכבידו היום על הסנטימנט באחד העם.

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.5% ל-799.9 נקודות - בפעם האחרונה שהמדד שהה מתחת לרף ה-800 נקודות היה זה באמצע חודש אוגוסט; מדד תל אביב 100 ירד ב-0.5% ל-816.2 נקודות; מדד התל טק 15 עלה בכ-0.9%; מחזורי המסחר היו נמוכים במיוחד והסתכמו ב-550 מיליון שקל. סופו המבורך של אוגוסט העביר אמנם את הבורסה מסטטוס של "חופשות הקיץ" למצב ההמתנה של "לפני החגים", אולם בפועל נראה כי לא יהיה שינוי גדול ומחזורי המסחר יוסיפו להיות נמוכים, בעיקר בשל היעדרות הזרים מהמסחר היום וגם מחר - לרגל הלייבור דיי.

בשוק הסולידי - עליות מחירים. התשואות על השחרים והגלילים הארוכים ירדו בשיעורים של 0.3% ו-0.1%, בהתאמה.

החברות בבורסה הציגו ברבעון השני את הרווחים הגבוהים ביותר בשנים האחרונות. חברות המעו"ף רשמו קפיצה של 36% ברווחיהן, ל-7.2 מיליארד שקל. מרבית הרווח ל-25 הגדולות מגיע ממגזר הבנקאות שנהנה מרווחים חד פעמיים, ומחברות מקומיות אחרות כמו בזק או קונצרן אי.די.בי שרוב פעילותן עדיין בארץ. בנוסף, נרשמו בסוף השבוע עליות ברוב המדדים בעולם, שעשויים אף הם לעזור לבורסה לטפס.

מנגד, מעל הבורסה מרחף איום הגדלת הגירעון. ראש הממשלה אולמרט ושר האוצר הירשזון החליטו, כי ההוצאה הממשלתית תעלה בשנה הבאה ב-7.3 מיליארד שקל - כפול מהיעד המקורי. כתוצאה מכך, יגדל יעד הגירעון מ-2% ל-2.8%. הבוקר פורסם גם כי מערכת הביטחון תזכה לתוספת של 4 מיליארד שקל - גדולה בהרבה מזו שדובר עליה רק ביום שישי - 2.5 מיליארד שקל.

במקביל, סנטימנט שלילי לשוק המניות מצד המשקיעים הזרים בא לידי ביטוי בשבוע שעבר בהמלצות של בנק ההשקעות HSBC, שחתך את המלצותיו ללאומי ולהפועלים, ואת מחירי היעד. המלצות אלה לבנקים מהוות למעשה את הורדת ההמלצה למשק כולו. המלצות חדשות יוכלו לבשר האם מדובר בחריגה מהכלל או במגמה. בינתיים, מניות הבנקים חתמו בסיום בירידות, כשמדד תל אביב בנקים עבר לירידה של 0.4%, בהמשך לירידה של כ-7% מתחילת השנה.

הפועלים ולאומי חתמו בירידות של 0.4% כל אחת, למרות שפתחו דווקא בירוק. מניות דיסקונט ומזרחי ירדו בסיום ב-0.4% וב-0.25%, בהתאמה.

בקרב הדואליות, ליפמן ריכזה עניין עם זינוק של 10.9% במחזור של כ-7.3 מיליון שקל בעקבות פער חיובי דומה בו פתחה את המסחר לאחר שזינקה בוול סטריט על רקע דו"חות חזקים של וריפון, עמה היא אמורה להתמזג עד נובמבר. טבע עלתה ב-0.9% במחזור של כ-28 מיליון שקל.

וורלד גרופ ריכזה עניין לאחר עסקת ענק שתקנה לה רווח הון של 70 מיליון שקל. וורלד גרופ מכרה ב-152 מיליון שקל את אחזקותיה (75%) באינשורוורקס, שרכשה לפני כשלוש שנים תמורת כ-35 מיליון שקל. מניות החברה עלו ב-4.3% במחזור לא גבוה של כ-180 אלף שקל.

פמס ריכזה את מירב העניין היום בתל אביב עם צניחה חופשית של 27.4% במחזור ענק של 106 מיליון שקל - כחמישית מהמחזור הכולל באחד העם, כשהיא מקדימה בצורה מהותית את המחזור בשאר המניות באחד העם - גם בטבע ובבנקים הגדולים. מאז תחילת השנה ריכזה פמס מחזור ממוצע של כ-3 מיליון שקל.

פמס פירסמה את הדו"חות הכספיים עבור הרבעון השני של 2006 רק ביום חמישי בערב, כך שיום המסחר הראשון לאחר מכן הוא היום. פמס דיווחה על ירידה של 25% במכירות ברבעון השני והרווח הנקי נפל ב-69% ל-9 מיליון שקל בלבד. את המחצית הראשונה של 2006 מסכמת פמס עם ירידה של 21% במכירות ועם נפילה של כ-50% ברווח הנקי ל-30.9 מיליון שקל.

גם על מניות הנדל"ן לא פסחה המגמה השלילית באחד העם. כלכלית ירושלים התממשה בסיום ב-1.7%, גזית גלוב ירדה ב-2.1%, GTC אחרי שמריל לינץ' חתך את ההמלצה לחברה הבת אקוויטי וואן מ"קנייה" ל"נייטרלי". אפריקה ישראל ירדה בסיום ב-0.9%.

עוד בלטו היום באחד העם: פלסאון עם עלייה של כ-0.6% במחזור של 3.2 מיליון שקל; מי עדן עם קפיצה של כ-7% במחזור של כ-1.8 מיליון שקל ויואל עם ירידה של 3.7% במחזור של כ-2 מיליון שקל. חד ואיי.טי.אל בלטו גם הן עם עליות של 8.4% ו-8%, בהתאמה במחזורים של 3 מיליון שקל ו-2.6 מיליון שקל בהתאמה. כמעט כל המניות ברשימה זו ריכזו היום מחזורים ערים יותר ממחזורים בחלק ממניות המעו"ף כגון כור או שטראוס-עלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully