וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי לג'ולקס

טל לוי

3.9.2006 / 10:09

סובלת מגירעון של 33 מיליון שקל בהונה העצמי והפסיקה פעילות בתחום ניירות הערך

האם שלד בורסאי חדש בא לעולם? הדו"חות של בשנתיים האחרונות אינם מעידים טובות על מצבה של החברה: בית ההשקעות המנהל את כספו שלו סובל מגירעון של 33 מיליון שקל בהונו העצמי ובעלי השליטה בחברה הודיעו לפני 3 חודשים כי החליטה להפסיק את פעילות החברה בתחום ההשקעות.

ההפסדים ההולכים וגדלים והגירעון בהון העצמי, הם הסיבה לאזהרת ה"עסק חי" המתנוססת בראש הדו"חות ועל פיה "קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך פעילותה של החברה בעתיד הנראה לעין".

ג'ולקס מסכמת הפסד של 2.7 מיליון שקל ברבעון השני ובסך הכל הפסד של 2.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006. גם קופת המזומנים של החברה שהכילה 65 מיליון שקל בסוף 2005 הצטמצמה ל-1.2 מיליון שקל בלבד בשל פירעון החובות לבנקים. בחברה מציינים כי בחצי השנה האחרונה לא ביצעה החברה עסקות.

חברת ההשקעות ג'ולקס אינה עוסקת בייעוץ או בניהול השקעות עבור לקוחות כלשהם, אלא סוחרת בעסקות עתידיות במט"ח, כתיבת אופציות וחוזים עתידיים על מדדי הבורסה בחו"ל. מכאן, שפעילותה של ג'ולקס קשורה באופן ישיר לתנודות בשערי החליפין של הדולר מול מטבעות אחרים בעולם, שערי מדדי הבורסות בחו"ל ושערי החוזים העתידיים של סחורות בארה"ב.

בחברה מציינים כי המדדים הנ"ל מושפעים במידה רבה גם מגורמים מדיניים, בטחוניים וכלכליים בארץ ובעולם, אשר מטבע הדברים אין לג'ולקס שליטה עליהם. גורם נוסף בו תלויה החברה, הוא קווי האשראי הגבוהים אותם נטלה מסניף בחו"ל של בנק מסחרי בישראל ואשר הסתכמו בכ-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully