וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר וזלקינד ישקיעו 100 מיליון דולר בנדל"ן בהודו

אורה קורן

3.9.2006 / 9:55

החברה המשותפת תוחזק על ידיהם בחלקים שווים ויצורף אליה שותף ישראלי שכבר פועל בהודו

חברת הנדל"ן נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, מנהלת מגעים עם אלקטרה נדל"ן שבשליטת גרשון זלקינד להקמת חברה משותפת שתתמקד בהשקעות בהודו בבנייה למגורים, למשרדים ולמסחר. בשלב ראשון מתכננות החברות להשקיע בהודו כ-100 מיליון דולר.

את הקמת החברה המשותפת מובילים יו"ר נכסים ובניין, רפי ביסקר, האחראי על כל תחום הנדל"ן באי.די.בי, ושלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן. החברה המשותפת תוחזק על ידי שתי החברות בחלקים שווים (45%), ויצורף אליה שותף ישראלי שכבר פועל בהודו (10%). החברה תחבור לחברה ההודית מורגפה גרופ, הפועלת בעיקר בדרום מזרח המדינה.

בימים אלה מנהלות החברות מגעים להקמת אלפי יחידות דיור ועשרות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים, בעיקר בעיר צ'נאי (מאדראס לשעבר), בירת טאמיל נאדו, המונה 7.5 מיליון תושבים. המגעים לחתימת ההסכם הואצו באחרונה, לאחר שדנקנר ביקר בהודו ונועד עם ראשי מורגפה גרופ.

בשלב שני מתוכננת הקמת חברה משותפת שתכלול את הקבוצה ההודית. האחזקות בה יחולקו בין נכסים ובניין (40%), אלקטרה נדל"ן (40%), השותף הישראלי (10%) ומורגפה גרופ (10%). מורגפה גרופ מחזיקה 28 חברות בנות, מעסיקה כ-30 אלף עובדים ומחזור עסקיה הוא 2-1.5 מיליארד דולר בשנה.

מבחינת נכסים ובניין, המנוהלת על ידי סגי איתן, מדובר בקפיצת מדרגה של הפעילות בחו"ל. החברה פעילה בעיקר בישראל ובבעלותה כמיליון מ"ר של נכסים מניבים. לאלקטרה נדל"ן זו כניסה ראשונה לפעילות גדולה בשוק ההודי. החברה מוטת פעילות בחו"ל, ולה 75 נכסים בעולם בשטח כולל של יותר מ-700 אלף מ"ר, בעיקר בארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, שווייץ וישראל. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2006 עם רווח נקי בסך 61.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully