וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes קיבלה אישור לבצע ניסוי ב-VOD

ערן גבאי

3.9.2006 / 14:27

תקופת הניסוי נקבעה לשנה, ובמהלכו תוכל חברת הלוויין לחבר 500 מנויים לשירות

משרד התקשורת אישר לחברת הלוויין yes לבצע ניסוי טכנולוגי מוגבל ב-VOD (וידיאו על פי דרישה) על גבי רשת התקשורת של בזק. תקופת הניסוי נקבעה לשנה, ומהלכו תוכל חברת הלוויין לחבר 500 מנויים לשירות. במסגרת הניסוי תעשה Yes שימוש ב-10 מרכזיות של בזק במרכז הארץ ובפריפריה. ההערכה היתה שמשרד התקשורת יאשר ל-yes ניסוי קטן יותר, הן במונחי זמן והן במונחי מנויים.

בעקבות אישור משרד התקשורת, תוכל yes להתחיל בפעילות ניסוי בתחום שמהווה כיום את עיקר התחרות מול חברות הכבלים - שמפעילות את השירות כבר יותר מחצי שנה - על היכולת לשמר לקוחות.

עד כה נמנע משרד התקשורת מלאשר את הניסוי ל-yes, כיוון ששירות ה-VOD מחייב שימוש של yes בתשתית של בזק. מבזק נמנע השירות כיוון שהוא הופך אותה למעשה לחברת תוכן. כעת החליטו במשרד התקשורת לאשר את הניסוי הטכנולוגי המוגבל. במקביל, מגבש המשרד את המדיניות לגבי מתן שירות VOD מסחרי באמצעות הרשת של בזק, וככל הנראה תידרש בזק לפתוח את הרשת שלה לטובת פעילותם של מפעילים נוספים.

הניסוי שאושר לחברת הלוויין הוא קטן ונקודתי, ועל כן לא יוכל להוות תחרות של ממש לשירות הדומה של הכבלים. מאז שהחלו הכבלים לספק את שירות ה-VOD, הם הצליחו לעצור את נטישת המנויים בענף ולצבור יותר מ-230 אלף מנויים המשלמים כ-10 שקלים בחודש, ועוד למעלה מ-10 אלף מנויים שמשלמים בעבור תכנים טלוויזיוניים שונים - הכנסות של קרוב ל-2.5 מיליון שקל בחודש. הכבלים השקיעו כ-20 מיליון דולר ב-VOD, וההכנסות משירותי ה-VOD אמורות להפוך בחודשים הקרובים למהותיות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully